İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5255 | Stratejik Pazarlama Uygulamaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU Dr. Öğr. Üyesi FATİH ANIL Doç. Dr. YUSUF CAN ERDEM Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL Dr. ZEYNEP LEMBET Öğ.Gör. REHA TARTICI Dr. MİTHAT BÜLENT ÖZMEN Doç. Dr. UĞUR CEVDET PANAYIRCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Stratejik Pazarlama Uygulamaları dersi, öğrencilerin bugüne kadar farklı derslerde gördükleri uygulamaları birleştirerek, bütüncül bir bakış açısı ile, daha karmaşık pazarlama problemlerine çözüm üretebilmelerini hedeflemektedir. Sadece yaratıcıklarını değil, farklı finansal, operasyonel, insan kaynakları, üretim odaklı problemlerin de farkında olarak, araştırma yapma ve verilerden mantıklı çözümler üretebilme kapasitelerini geliştirmeyi hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sektörün önde gelen iki firmasının yetkilileri tarafından verilecek brief ve bilgilendirmenin ardından, katılımcılar gruplar halinde kendilerine verilen soru/sorunlara yönelik detaylı çalışma yaparak çözüm önerileri üretmek ve en etkin sonuçlara ulaştıracak bir yol haritası önermeyi öğreneceklerdir. Her sınıfta en az bir kurum yetkilisi ile beraber öğretim üyeleri (toplamda en az 2 üye) bir jüri oluşturacaklar ve belirlenen kriterler çerçevesinde projeleri değerlendireceklerdir. |
1:Harvard Business Review (HBR) kaynaklı temel makalelerin incelenmesi ve HBR Vak’a çalışmaları 2: Sektörün önde gelen firma yetkilileri tarafından verilecek vak’a çalışmaları Dersin başında Harvard Business Review kaynaklı temel makaleler incelenerek tartışılacaktır. Daha sonra, katılımcıların her hafta için belirlenen vak’a çalışmalarına ait soru/sorunlara çözüm üretmeleri beklenmektedir. Farklı pazarlama problemleri içeren bu çalışmaların bütüncül bir bakış açısı ile değerlendirilmesi gerekecektir. Her katılımcı bireysel olarak o haftaya ait vaka çalışmalarından sorumludur. Ayrıca her hafta ikişer kişiden oluşan 2 yada 3 grup o haftaya ait vak’a bir çalışmalarını detaylı olarak inceleyerek, sınıfta sunacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Bilgilendirme | Haftalık Okuma |
2) | Temel Makalelerin Tartışılması | Haftalık Okuma |
3) | HyundaiCard's Marketing Strategy & Wal-Mart Stores | Haftalık Okuma |
4) | The New Beetle & Walt Disney Co.: The Entertainment King | Haftalık Okuma |
5) | Samsung Electronics & Harley-Davidson: Preparing for the Next Century | Haftalık Okuma |
6) | Apple Inc., 2008 & Launching the BMW Z3 Roadster | Haftalık Okuma |
7) | Vize Sınavı | Yok |
8) | Sektörel Vaka Çalışması 1- Briefing | Haftalık Okuma |
9) | Sektörel Vak’a Çalışması 1 – İnceleme/Çalışma | Haftalık Okuma |
10) | Sektörel Vak’a Çalışması 1- Sunumlar | Haftalık Okuma |
11) | Sektörel Vaka Çalışması 2- Briefing | Haftalık Okuma |
12) | Sektörel Vak’a Çalışması 2 – İnceleme/Çalışma | Haftalık Okuma |
13) | Sektörel Vak’a Çalışması 2- Sunumlar | Haftalık Okuma |
14) | Toyota Motor Corp.: Launching Prius& Virgin Mobile USA: Pricing for the Very First Time | Haftalık Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Marketing Strategy: An Overview (Product Number: 500005-PDF-ENG) E. Raymond Corey Note on Marketing Strategy (Product Number: 598061-PDF-ENG) Robert J. Dolan |
Diğer Kaynaklar: | The Seven Questions of Marketing Strategy (Product Number: UV2974-PDF-ENG) Paul W. Farris, Mark Parry, Rajkumar Venkatesan Market Segmentation, Target Market Selection, and Positioning (Product Number: 506019-PDF-ENG) Miklos Sarvary, Anita Elberse |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 13 | 7 | 91 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, | |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması, | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi, | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi, | |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, | |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak, | |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek, | |
10) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek, |