Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Ders içeriğinin anlatılması. |
|
2) |
Türkiye'de reklam denetimi:
- RÖK
- Uluslararası reklam uygulama esasları |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
3) |
Reklam yanlışlarına genel bakış. |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
4) |
Reklam yanlışları: Doğrusu ne? |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
5) |
Telif hakları |
|
6) |
Reklamda rekabet esasları |
|
7) |
Yükselen trend: Ürün yerleştirme.
- Yeni kanun ve yönetmeliğin getirdikleri. |
Konuyla ilgili ek okumalar dağıtılacaktır. |
8) |
Vaka incelemesi |
|
9) |
Tüketici gözüyle bakmak. |
|
10) |
Reklam ve etik:
- Özel tüketici segmentleri: Çocuklar ve gençler |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
11) |
Reklam ve etik.
- Doğruyu söylemek.
|
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
12) |
Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 1
- Konuk konuşmacı (Kanun düzenleyici) |
|
13) |
Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 2
- Konuk konuşmacı (Reklamveren) |
|
14) |
Dijital çağda reklam özdenetimi:
- Konuk konuşmacı (dijital ajans) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. |
|
2) |
Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. |
|
3) |
Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. |
|
4) |
Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. |
|
5) |
Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. |
|
6) |
Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. |
|
7) |
İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. |
|
8) |
Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. |
|
9) |
Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. |
|
10) |
Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. |
|
11) |
Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |
|