| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Afet ve afet türleri |
|
| 2) |
Deprem ve Binalar |
|
| 3) |
Meteorolojik ve Küresel Afetler |
|
| 4) |
Afet Yönetimi ve Kamu Yönetiminde Örgütsel Yapı |
|
| 5) |
Arama Kurtarma Acil Durum Planı |
|
| 6) |
Arama ve Kurtarmada Karşılaşılan Tıbbi Acil Durumlarda İlk Yardım |
|
| 7) |
Arama ve Kurtarmada Eğitim;Afetlerde Yöneticinin Sorumluluğu
|
|
| 8) |
Ara Sınav Haftası |
|
| 9) |
Doğal Afetler (Sel, Erozyon, Çökme...) |
|
| 10) |
Afetlerde Kullanılan Teknolojik Yapı |
|
| 11) |
Afet Durumunda Lojistik Destek
|
|
| 12) |
Türkiye ‘de Afet Yönetimi Organizasyonu |
|
| 13) |
Afet Psikolojisi (Toplumsal) |
|
| 14) |
Afet Psikolojisi (Bireysel) |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
| 2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
| 3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
| 4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
| 5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
| 6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
| 7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
| 8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
| 9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
| 10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
| 11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |