ADV3303 Advanced Studies in AdvertisingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3303 Reklamcılıkta İleri Çalışmalar Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Dersin Amacı: Bu ders, reklamcılık alanında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgi sağlayarak öğrencilerin stratejik ve yaratıcı reklam kampanyaları tasarlama yetkinliğini geliştirmeyi amaçlar. Çoklu platform reklam stratejileri, marka iletişimi, tüketici davranışı ve trend analizi gibi konulara odaklanılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Marka stratejisi geliştirme ve etkili iletişim planları tasarlama yeteneği kazanır.
2.Tüketici davranışının reklam stratejilerine etkisini analiz eder.
3.Dijital ve geleneksel platformlar için entegre reklam kampanyaları oluşturur.
4.Reklam projelerinde yenilikçi yaratıcılık tekniklerini uygular.
5.Trend analizi yaparak fark yaratacak stratejiler geliştirir.

Dersin İçeriği

Reklamcılıkta ileri düzey kavramlar ve teoriler, Marka stratejileri ve pozisyonlama, Tüketici davranışı ve karar alma süreçleri, Dijital reklamcılık stratejileri ve performans takibi, Geleneksel medyada reklam planlama, Kreatif brief yazımı ve uygulamaları, Entegre pazarlama iletişimi kampanyaları, Yaratıcılık teknikleri ve uygulamalı atölyeler, Reklamda etik ve sosyal sorumluluk, Reklam trendleri ve yenilikçi yaklaşımlar, Veriye dayalı stratejiler ve reklam analitiği, Reklam kampanyası sunumları

Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması.
Uygulama: Öğrenciler reklam uygulamaları yapacaktır.


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklamcılıkta ileri düzey kavramlar ve teoriler
2) Marka stratejileri ve pozisyonlama
3) Tüketici davranışı ve karar alma süreçleri
4) Dijital reklamcılık stratejileri ve performans takibi
5) Geleneksel medyada reklam planlama
6) Kreatif brief yazımı ve uygulamaları
7) Entegre pazarlama iletişimi kampanyaları
8) Ara sınav
9) Reklamda etik ve sosyal sorumluluk
10) Reklam trendleri ve yenilikçi yaklaşımlar
11) Veriye dayalı stratejiler ve reklam analitiği
12) Yenilikçi yaratıcılık uygulamaları
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Mann, E. M. (2012). Advertising: Types, Trends, Controversies. Nova Science.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 1 1
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 3
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 4
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 4
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 4
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 4
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 5
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 3
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 4
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 4