REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3223 | Dijital Reklamcılık ve Halkla İlişkiler | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL ŞENER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YEŞİM ULUSU |
Dersin Amacı: | Bu ders, dijital reklamcılık ve halkla ilişkiler alanında teorik ve uygulamalı bilgi sağlayarak öğrencilere stratejik düşünme ve etkili iletişim becerileri kazandırmayı amaçlar. Sosyal medya yönetimi, dijital kampanyaların planlanması, kriz yönetimi ve dijital halkla ilişkiler stratejileri gibi konular ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Dijital platformlarda etkili iletişim stratejileri geliştirir. 2.Sosyal medya kampanyalarını tasarlama ve yürütme becerisi kazanır. 3.Kriz yönetimi süreçlerini analiz eder ve uygun çözümler sunar. 4.Halkla ilişkilerde dijital medya kullanımını etkin bir şekilde uygular. 5.Dijital reklamcılık ve halkla ilişkilerde yenilikçi yaklaşımlar geliştirir. |
Dijital reklamcılık ve halkla ilişkiler kavramlar, Dijital platformlar ve hedef kitle analizi, Sosyal medya yönetimi ve içerik stratejileri, Dijital reklam kampanyaların planlanması ve uygulaması, Kriz yönetimi ve dijital PR stratejileri, Marka itibari yönetimi, Veri analitiği ve performans ölçümü, Influencer pazarlama stratejileri, Dijital platformlarda yapay zeka kullanımı, Mobil reklamcılık ve uygulama içi reklam stratejileri. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Örnek Olay İnceleme: Öğrencilerin reklam ve halkla ilişkilerin dijital uygulamaları incelerler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital reklamcılık ve halkla ilişkiler kavramları | |
2) | Dijital platformlar ve hedef kitle analizi | |
3) | Sosyal medya yönetimi ve içerik stratejileri | |
4) | Dijital reklam kampanyaların planlanması ve uygulaması | |
5) | Kriz yönetimi ve dijital PR stratejileri | |
6) | Marka itibari yönetimi | |
7) | Influencer pazarlama stratejileri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Yeni medyada yenilikçi uygulamalar | |
10) | Dijital platformlarda yapay zeka kullanımı | |
11) | Metaverse ve reklam | |
12) | Genel değerlendirme | |
13) | Genel değerlendirme | |
14) | Final projesi sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Esiyok, E. (2021). Handbook of Research on New Media Applications in Public Relations and Advertising. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 118 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 5 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 5 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 3 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 3 |