ADV3223 Digital Advertising and PRBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3223 Dijital Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Güz 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL ŞENER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersin Amacı: Bu ders, dijital reklamcılık ve halkla ilişkiler alanında teorik ve uygulamalı bilgi sağlayarak öğrencilere stratejik düşünme ve etkili iletişim becerileri kazandırmayı amaçlar. Sosyal medya yönetimi, dijital kampanyaların planlanması, kriz yönetimi ve dijital halkla ilişkiler stratejileri gibi konular ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Dijital platformlarda etkili iletişim stratejileri geliştirir.
2.Sosyal medya kampanyalarını tasarlama ve yürütme becerisi kazanır.
3.Kriz yönetimi süreçlerini analiz eder ve uygun çözümler sunar.
4.Halkla ilişkilerde dijital medya kullanımını etkin bir şekilde uygular.
5.Dijital reklamcılık ve halkla ilişkilerde yenilikçi yaklaşımlar geliştirir.

Dersin İçeriği

Dijital reklamcılık ve halkla ilişkiler kavramlar, Dijital platformlar ve hedef kitle analizi, Sosyal medya yönetimi ve içerik stratejileri, Dijital reklam kampanyaların planlanması ve uygulaması, Kriz yönetimi ve dijital PR stratejileri, Marka itibari yönetimi, Veri analitiği ve performans ölçümü, Influencer pazarlama stratejileri, Dijital platformlarda yapay zeka kullanımı, Mobil reklamcılık ve uygulama içi reklam stratejileri.
Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması.
Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması.
Örnek Olay İnceleme: Öğrencilerin reklam ve halkla ilişkilerin dijital uygulamaları incelerler.


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital reklamcılık ve halkla ilişkiler kavramları
2) Dijital platformlar ve hedef kitle analizi
3) Sosyal medya yönetimi ve içerik stratejileri
4) Dijital reklam kampanyaların planlanması ve uygulaması
5) Kriz yönetimi ve dijital PR stratejileri
6) Marka itibari yönetimi
7) Influencer pazarlama stratejileri
8) Ara sınav
9) Yeni medyada yenilikçi uygulamalar
10) Dijital platformlarda yapay zeka kullanımı
11) Metaverse ve reklam
12) Genel değerlendirme
13) Genel değerlendirme
14) Final projesi sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Esiyok, E. (2021). Handbook of Research on New Media Applications in Public Relations and Advertising.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 5
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 5
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 2
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 2
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 3
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 3