REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV1616 | İkna | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, teorileri, ilkeleri ve sosyal nüfuz ve etki girişimlerinin yer aldığı günlük bağlamlar için geçerli olan ikna stratejileri konusunda sağlam bir temel sağlamak ve tutum ve davranışları değiştiren basit ve etkili temel ikna taktikleri öğrenmektir. Öğrenciler ikna, sosyal etki ve ikna konusunda deneysel araştırma bulguları ile bilgi sahibi olacak ve gerçek hayattaki iletişim ortamı ve farklı durumlara ilişkin çok çeşitli strateji ve ikna teknikleri öğrenecekleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Bir iletişim aracı olarak ikna ve sınırları hakkında temel bir anlayış geliştirebilir 2) Temel ikna teorilerini tanımlayabilir 3) İkna edici mesajların bilişsel olarak işlenmesinin nasıl gerçekleştiğini açıklayabilir 4) Bir tutumu, yapısını ve işlevlerini tanımlayabilir 5) İkna edici bir mesajın kabulünün ardındaki psikolojik dinamikleri anlama yetkinliğini geliştirebilir. 6) Gruplarda doğrulama ve etkinin etkilerini ve bunların iknaya nasıl uygulanacağını değerlendirebilir. 7) Uyum kazanımı kavramını ve bunun çeşitli iletişim bağlamlarında nasıl elde edilebileceğini belirleyebilir. 8) Güvenilirlik kavramının ana bileşenlerini açıklayabilir ve marka iletişimi için merkeziliğini anlayabilir. 9) Reklam ve pazarlamada kullanılan ikna edici taktikleri belirleyebilir. |
Bu derste temel ikna teorileri, bu teorilerin altyapılarını oluşturan inanç, tutum, davranış gibi kavramlara ilişkin teoriler incelenecektir. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Örnek Olay İnceleme: Öğrencilerin ikna ilgili örnek olayları analiz etmeleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon • Tanışma • İzlence İncelemesi • Ders gereksinimleri | |
2) | ikna nelerden oluşur? İkna ve sınırlayıcı kriterlerin tanımı | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 1-2'yi okumaları beklenir. |
3) | ikna etmek ne demek? - Detaylandırma Olasılık Modeli - Sezgisel Sistematik Model - Tek ikna Modeli | |
4) | Tutumlar ve Tutarlılık - Tutum nedir? - Tutumların temel işlevleri (Katz) | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 3'ü okumaları beklenir. |
5) | Tutumlar ve Tutarlılık - Gerekçeli Eylem Yaklaşımı | |
6) | Tutumlar ve Tutarlılık - Psikolojik Tutarlılık - Bilişsel uyumsuzluk teorisi | |
7) | Güvenilirlik - Güvenilirliği tanımlama - Güvenilirliğin birincil ve ikincil boyutları -Uyuyan etkisi | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 4'ü okumaları beklenir. |
8) | Vize | |
9) | Gruplarda Uygunluk ve Etki - İkna olarak uygunluk - Tanımlama ve referans grupları - Bireyselleşme, sosyal kaytarma ve sosyal kolaylaştırma | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 6'yı okumaları beklenir. |
10) | İkna edici mesajları yapılandırma ve sıralama - Kazanç çerçeveli ve kayıp çerçeveli mesajlar - Argümanların miktarına karşı kalitesi - Tekrarlama ve sadece maruz kalma | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 9'u okumaları beklenir. |
11) | İkna edici mesajları yapılandırma ve sıralama - Öncelik ve yenilik etkileri - Aşılama, Mesaj Taraflılığı ve Ön Uyarı | |
12) | Uyum Kazanımı - Tanım - Uyum kazanma davranışını etkileyen durumsal faktörler | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 10'u okumaları beklenir. |
13) | Motivasyon çekicilikler - Mantıksal ve Duygusal çekicilikler - Korku çekicilikler - Mizahi çekicilikler | Öğrencilerin derse katılmadan önce Bölüm 13'ü okumaları beklenir. |
14) | Motivasyon çekicilikleri - Cinsel çekicilik - Gurur ve Vatanseverlik - Ingratation |
Ders Notları / Kitaplar: | Persuasion, Social Influence, and Compliance Gaining (Fourth Edition) Jennifer Acosta-Licea (California State University, Fullerton) Robert H. Gass (California State University, Fullerton) John S. Seiter (Utah State University) |
Diğer Kaynaklar: | Türkleri İkna Etmenin İncelikleri (Mehmet Auf) Kapital Kitapları 2. Kelimelerle İkna Etmenin Yolları (Joe Vitale) MediaCat Kitapları 3. Sözlü Dövüş Kibarca İkna Sanatı (Jerry B. Jenkins, George Thompson) Koridor Yayıncılık 4. İknanın Psikolojisi (Robert B. Cialdini; Çeviren: Fevzi Yalım) MediaCat Kitapları 5. Başkalarını Sizin Gibi Düşünmeye Nasıl İkna Edersiniz? (Kevin Hogan) 6. Evet! İkna Etmenin Bilimsel Olarak Kanıtlanmış 50 yolu (İbrahim Şener) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 187 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 3 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 4 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 3 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 5 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 4 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 4 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 4 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 4 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 5 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 3 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 4 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 4 |