Bu ders giriş, sinir sistemi hücreleri, sinir sisteminde bilgi iletimi (elektriksel potansiyeller, sinaplar ve nörotransmiterler, nöral döngüler), araştırma yöntemleri, işlevsel nöroanatomi ve fizyolojik psikolojide seçilmiş konular (örneğin beyin hasarı ve plastisite, öğrenme ve bellek, psikiyatrik hastalıkların nörobiyolojisi, duygu, uyku, stres ve sağlık) konularını içerir. Dersin öğretim yöntemleri: İşbirlikçi Öğrenme, Anlatım, Okuma, Gözlem, Tartışma, Bireysel Çalışma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Biyolojik Psikolojiye Giriş |
|
2) |
Sinir Sistemi Hücreleri |
Sınıf içi sınav / Bölüm 1.1'in okunması |
3) |
Nöronda İmpuls İletimi |
Sınıf içi sınav / Bölüm 1.2'nin okunması |
4) |
Sinaps I |
Sınıf içi sınav / Bölüm 2.1'in okunması |
5) |
Sinaps II |
Sınıf içi sınav / Bölüm 2.2'nin okunması |
6) |
Araştırma Yöntemleri (& Genetik) |
Sınıf içi sınav / Bölüm 3.3'ün okunması |
7) |
Sinir Sistemi Anatomisi I: Genel yapı |
Sınıf içi sınav / Bölüm 3.1'in okunması |
8) |
Ara sınav haftası |
Tekrar |
9) |
Sinir Sistemi Anatomisi II: Ön Beyin |
Sınıf içi sınav / Bölüm 3.2'nin okunması |
10) |
Duyusal ve Motor Sistemler |
Sınıf içi sınav / Bölüm 5-6 ve 7'nin okunması |
11) |
Uyanıklık ve Uyku |
Sınıf içi sınav / Bölüm 8'in okunması |
12) |
Duygusal Davranışlar |
Sınıf içi sınav / Bölüm 11'in okunması |
13) |
Seçilmiş Psikopatolojilerin Biyopsikolojisi |
Sınıf içi sınav / Bölüm 14.2 ve 14.3'ün okunması
|
14) |
Tekrar Haftası |
Tüm haftaların gözden geçirilmesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. |
5 |
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
5 |
3) |
Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). |
4 |
4) |
Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. |
2 |
5) |
Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
1 |
6) |
Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. |
5 |
7) |
Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. |
3 |
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. |
1 |
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
5 |
10) |
Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. |
|
11) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. |
3 |
12) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |
1 |