PSY3098 Physiological PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY3098 Fizyolojik Psikoloji Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI
Dersin Amacı: Bu ders, sinir sisteminin yapısını ve işlevlerini hücresel ve sistemsel düzeyde açıklayarak beyin-davranış ilişkisini öğrenciye tanıtmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Davranışın fizyolojik temellerini tanır.
2. Sinir sistemi hücrelerinin yapı ve işlevlerini öğrenir.
3. Aksiyon potansiyelini öğrenir. Nöron içi bilgi iletiminde elektriksel potansiyellerin rolünü anlar.
4. Sinapsı öğrenir. Nöronlararası bilgi iletiminde nörotransmiterlerin rolünü anlar.
5. Fizyolojik psikoloji araştırma yöntemlerine aşina olur.
6. İnsan çevresel sinir sistemi yapılarını ve işlevlerini öğrenir.
7. İnsan merkezi sinir sistemi yapılarını ve işlevlerini öğrenir.
8. Algı, dikkat, bellek vb gibi bilişsel işlev ve kapasiteler ile ilgili beyin yapılarına aşina olur.

Dersin İçeriği

Bu ders giriş, sinir sistemi hücreleri, sinir sisteminde bilgi iletimi (elektriksel potansiyeller, sinaplar ve nörotransmiterler, nöral döngüler), araştırma yöntemleri, işlevsel nöroanatomi ve fizyolojik psikolojide seçilmiş konular (örneğin beyin hasarı ve plastisite, öğrenme ve bellek, psikiyatrik hastalıkların nörobiyolojisi, duygu, uyku, stres ve sağlık) konularını içerir. Dersin öğretim yöntemleri: İşbirlikçi Öğrenme, Anlatım, Okuma, Gözlem, Tartışma, Bireysel Çalışma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyolojik Psikolojiye Giriş
2) Sinir Sistemi Hücreleri Sınıf içi sınav / Bölüm 1.1'in okunması
3) Nöronda İmpuls İletimi Sınıf içi sınav / Bölüm 1.2'nin okunması
4) Sinaps I Sınıf içi sınav / Bölüm 2.1'in okunması
5) Sinaps II Sınıf içi sınav / Bölüm 2.2'nin okunması
6) Araştırma Yöntemleri (& Genetik) Sınıf içi sınav / Bölüm 3.3'ün okunması
7) Sinir Sistemi Anatomisi I: Genel yapı Sınıf içi sınav / Bölüm 3.1'in okunması
8) Ara sınav haftası Tekrar
9) Sinir Sistemi Anatomisi II: Ön Beyin Sınıf içi sınav / Bölüm 3.2'nin okunması
10) Duyusal ve Motor Sistemler Sınıf içi sınav / Bölüm 5-6 ve 7'nin okunması
11) Uyanıklık ve Uyku Sınıf içi sınav / Bölüm 8'in okunması
12) Duygusal Davranışlar Sınıf içi sınav / Bölüm 11'in okunması
13) Seçilmiş Psikopatolojilerin Biyopsikolojisi Sınıf içi sınav / Bölüm 14.2 ve 14.3'ün okunması
14) Tekrar Haftası Tüm haftaların gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kalat, J. W. (2015), Biological Psychology (12th ed.). Boston: Cengage Learning
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 1 12
Ara Sınavlar 2 24 48
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. 5
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 5
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). 4
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. 2
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. 1
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. 5
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. 3
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. 1
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. 5
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. 3
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. 1