PRL3101 Media Strategy and ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3101 Medya Stratejisi ve Yönetimi Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ
Dersi Veren(ler): Arş.Gör. ÖYKÜ TÜRKELİ
Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, medya stratejisi ve yönetimi konusunda öğrencilere temel bilgiler sunmak, medya ilişkileri oluşturma ve medya planlama becerilerini geliştirmek ve medya ile halkla ilişkiler/reklamcılık arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Medya stratejileri, medya ilişkileri ve medya planlaması konularında temel kavramları tanımlayabilir ve açıklayabilir.
2. Medya planlama sürecini açıklayabilir ve uygulamalı örneklerle anlamını tartışabilir.
3. Medya stratejileri ve medya planları oluşturabilir, medya ilişkilerini etkili bir şekilde yönetmek için stratejiler geliştirebilir.
4. Medya kanallarını analiz edebilir ve hedef kitleye uygun medya seçimlerini yapabilir.
5. Dijital medya, sosyal medya ve geleneksel medya arasındaki etkileşimleri analiz ederek, bütünleşik medya stratejileri geliştirebilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, medya stratejileri, medya ilişkileri ve medya planlaması temel kavramlarını tanımlamayı ve açıklamayı, medya planlama sürecini anlamayı ve bu süreci pratik örneklerle tartışmayı amaçlar. Ayrıca, öğrenciler medya stratejileri ve medya planları geliştirmeyi, medya kanallarını analiz ederek hedef kitleye uygun medya seçimleri yapmayı ve dijital, sosyal ve geleneksel medya etkileşimleri üzerinden entegre medya stratejileri oluşturmayı öğreneceklerdir.
Bu ders, vaka çalışmaları, grup tartışmaları, medya analizleri ve uygulamalı projelerle desteklenen interaktif bir öğretim yöntemiyle yürütülecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Medya stratejisi ve yönetiminin tanımlanması PESO Modeli
3) Medya araştırma yöntemleri ve hedef kitle analizi yapma
4) Geleneksel medya
5) Dijital medya
6) Haber medyasını anlamak Gazetecilik ve halkla ilişkiler
7) Medya listesi hazırlama Medya ilişkileri planı hazırlama
8) Ara sınav
9) İçerik pazarlama
10) Medya planlama-1
11) Medya planlama-2
12) Medya planlama-3
13) Medya planlama-4
14) Final sınavına hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Media Planning & Buying in the Digital Age by Ronald D. Geskey
Strategic Media Decisions by James L. Borden and Ruth A. Borden

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Proje 1 5 5
Ödevler 1 3 3
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek