REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3101 | Medya Stratejisi ve Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ |
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. ÖYKÜ TÜRKELİ Dr. Öğr. Üyesi NİLÜFER GEYSİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, medya stratejisi ve yönetimi konusunda öğrencilere temel bilgiler sunmak, medya ilişkileri oluşturma ve medya planlama becerilerini geliştirmek ve medya ile halkla ilişkiler/reklamcılık arasındaki ilişkiyi anlamalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Medya stratejileri, medya ilişkileri ve medya planlaması konularında temel kavramları tanımlayabilir ve açıklayabilir. 2. Medya planlama sürecini açıklayabilir ve uygulamalı örneklerle anlamını tartışabilir. 3. Medya stratejileri ve medya planları oluşturabilir, medya ilişkilerini etkili bir şekilde yönetmek için stratejiler geliştirebilir. 4. Medya kanallarını analiz edebilir ve hedef kitleye uygun medya seçimlerini yapabilir. 5. Dijital medya, sosyal medya ve geleneksel medya arasındaki etkileşimleri analiz ederek, bütünleşik medya stratejileri geliştirebilir. |
Bu ders, medya stratejileri, medya ilişkileri ve medya planlaması temel kavramlarını tanımlamayı ve açıklamayı, medya planlama sürecini anlamayı ve bu süreci pratik örneklerle tartışmayı amaçlar. Ayrıca, öğrenciler medya stratejileri ve medya planları geliştirmeyi, medya kanallarını analiz ederek hedef kitleye uygun medya seçimleri yapmayı ve dijital, sosyal ve geleneksel medya etkileşimleri üzerinden entegre medya stratejileri oluşturmayı öğreneceklerdir. Bu ders, vaka çalışmaları, grup tartışmaları, medya analizleri ve uygulamalı projelerle desteklenen interaktif bir öğretim yöntemiyle yürütülecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Medya stratejisi ve yönetiminin tanımlanması PESO Modeli | |
3) | Medya araştırma yöntemleri ve hedef kitle analizi yapma | |
4) | Geleneksel medya | |
5) | Dijital medya | |
6) | Haber medyasını anlamak Gazetecilik ve halkla ilişkiler | |
7) | Medya listesi hazırlama Medya ilişkileri planı hazırlama | |
8) | Ara sınav | |
9) | İçerik pazarlama | |
10) | Medya planlama-1 | |
11) | Medya planlama-2 | |
12) | Medya planlama-3 | |
13) | Medya planlama-4 | |
14) | Final sınavına hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Media Planning & Buying in the Digital Age by Ronald D. Geskey Strategic Media Decisions by James L. Borden and Ruth A. Borden |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | 104 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek |