REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COM1616 | Yapay Zeka ve İstem Tekniklerine Giriş | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. EREN DEMİRKIRAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. CAN BÜYÜKALKAN Arş.Gör. EREN DEMİRKIRAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere iletişim, etkileşim ve yapay zeka teknolojileri ile geliştirme uygulamalarına odaklanarak, kapsamlı bir şekilde hızlı tasarım ve mühendislik anlayışı sağlamaktır. Ders, Hızlı Tasarımın Temelleri, İleri Hızlı Teknikler ve İş Akışı Otomasyonu olmak üzere üç modüle ayrılmıştır. Dersin sonunda, öğrenciler çeşitli bağlamlarda etkili hızlı tasarımlar tasarlama ve uygulama konusunda yetenekli olacaklar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Yapay Zekanın evrimini ve iletişimdeki mevcut uygulamalarını anlar. 2) Temel ve ileri düzeyde hızlı tasarım tekniklerinde uzmanlaşır. 3) İstem mühendisliği becerilerini Pazarlama, Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Kriz İletişimi, iletişim tasarımı, yeni medya gibi gerçek dünya senaryolarına uygulayabilir. 4) Yapay Zeka etkileşimini artırmak için çeşitli dijital platformları ve uygulamaları kullanabilir. 5) İleri seviye istem tekniklerini kullanarak karmaşık kullanım durumlarını analiz edebilir. 6) İletişim süreçlerinde iş akışı otomasyonunu uygulayabilir. 7) Yapay Zeka uygulamalarına özgü eleştirel düşünme, problem çözme ve sistem düşünme becerilerini geliştirebilir. 8) Yapay Zeka ve iletişimdeki etik düşünceleri anlayabilir. |
AI'ya Giriş: AI'nın temelleri, tarihçesi, türleri ve kullanım alanları Prompt Mühendisliğine Giriş: Prompt nedir, neden önemlidir, iyi bir prompt'un özellikleri Temel Prompt Teknikleri: Sıfır atış öğrenme, az atış öğrenme, anahtar kelime tabanlı prompt'lar İleri Düzey Prompt Teknikleri: Zincirleme düşünme, rol oynama, örnekleme Metin Tabanlı AI Araçları ile Uygulama: ChatGPT, Bard gibi araçlarla pratik alıştırmalar Görsel Tabanlı AI Araçları ile Uygulama: Midjourney, DALL-E 2 gibi araçlarla pratik alıştırmalar Prompt Optimizasyonu: Prompt'ları iyileştirme yöntemleri, deneme yanılma, geri bildirim alma Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Bireysel Çalışma: Öğrencilerin bireysel AI uygulamaları yapmaları Proje Hazırlama: Öğrencilerin AI ile alanları ile ilgili proje hazırlama Kullanılacak ölçme yöntemleri şunlardır; |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Yapay Zekanın Gelişimi | |
3) | İstem Yapısı ve İstem Türleri | |
4) | İstem Formülünün İncelikleri | |
5) | Tek Atış ve Çoklu Atış Teknikleri | |
6) | İleri İstem Teknikleri ve Örnek Olaylar | |
7) | Vize | |
8) | İleri İstem Teknikleri - Düşünce Zinciri ve Öz Kontrol Yöntemi | |
9) | Düşünce Ağacı İstem Tekniği | |
10) | İleri İstem Teknikleri - Devam | |
11) | İş Akışı Otomasyonunun Temelleri | |
12) | Örnek Olay Uygulamaları | |
13) | Yön Değiştirmeye Giriş | |
14) | Yapay Zeka Uygulamaları Tasarımı | |
14) | Yapay Zeka Uygulamaları Tasarımı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 3 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 4 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 4 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 5 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 4 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 4 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 4 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 4 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 5 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 5 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 1 |