REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
APR4001 | Mezuniyet Projesi I | Güz | 3 | 2 | 4 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YEŞİM ULUSU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin bir iletişim kampanyasını doğru olarak hazırlayabilme becerisini kazanmalarıdır. Bu doğrultuda öğrenciler gerçek bir briften yola çıkarak, nitel veya nicel araştırma yöntemlerinden yararlanarak, hedef kitle analizini gerçekleştirecek, sorun ve hedefleri tespit eder, eğilimleri, riskleri analiz ederek problem ya da fırsatları belirler. İletişim kampanyası amacına uygun mesaj stratejisi belirler, uygulama planı gerçekleştirilir ve son olarak değerlendirir.. Daha sonra bu çalışmalarını bölüm hocaları ve ilgili marka sorumlularından oluşan bir jüri önünde sunacak ve savunacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Birincil/İkincil bir araştırma tasarlar. 2) Hedef kitleyi ayırt eder 3) Hedef kitlenin en önemli sorununu ayırt eder 4) Rekabet analizi gerçekleştirerek konumlandırmaya karar verir. 5) Hedef kitle ürünü / kurumu neden tercih etmesi gerektiğini değerlendirir. 6) Kampanyanın vaadini seçer. 7) Yaratıcı konsept veya çözüme karar verir 8) Etkin kampanyalar üretir. 9) Etkin entegre iletişim uygulamaları önerir. 10) Etkin bir medya planlama ve bütçeleme uygular. |
Bu derste öğrenciler önceki derslerde kazanmış oldukları bilgileri birleştirerek, gerçek bir brief doğrultusunda grup olarak araştırmadan bütçelemeye kadar bir iletişim kampanyası tasarlamayı öğreneceklerdir. Bu süreç boyunca her gruba bir danışman rehberlik edecektir. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler iletişim kampanyası uygulamaları yapacaklardır. Öğrenci sunumları: Öğrencilerin hazırladıkları sunumu jüri önünde sunacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş. | Yok |
2) | Stratejik çözüm: Hedef kitle, hedef kitlenin en önemli sorunu. | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
3) | Stratejik çözüm: Konumlandırma. | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
4) | Stratejik çözüm: Tüketici o markayı/ Kurumu neden tercih etsin? | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
5) | Stratejik çözüm: Kampanyanın vaadi ne olmalı? | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
6) | Yaratıcı çözüm geliştirme. | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
7) | Yaratıcı çözüm (konsept geliştirme). | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
8) | Yaratıcı Çözüm (konsept geliştirme) - 1.Ödev | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
9) | İletişim Uygulamaları. | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
10) | İletişim uygulamaları. 2. ödev. | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
11) | Entegre iletişim uygulamaları. | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
12) | Entegre iletişim uygulamaları - 3.Ödev | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
13) | Medya planlama ve bütçeleme. | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
14) | Medya planlama ve bütçeleme - 4.Ödev. | Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | • Kazananlar : 1. Effie Türkiye Etkinliği Yarışması 2005 (Winners: 1.Effie Turkey Advertising Effectiveness Awards), Editor: İsmet Uçarlı, Advertising Foundation Publications (20 campaigns awarded in 2005) • Kazananlar / 2. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması 2007 (Winners: 2.Effie Turkey Advertising Effectiveness Awards), Editor: İsmet Uçarlı, Advertising Foundation Publications (34 campaigns awarded in 2007). • Kazananlar / 3. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması 2009 (Winners: 3.Effie Turkey Advertising Effectiveness Awards), Editor: İsmet Uçarlı, Advertising Foundation Publications (36 campaigns awarded in 2009). |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 4 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | 168 |
Ödevler | 4 | 6 | 24 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 5 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 5 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 4 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 4 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 4 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 4 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 4 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 4 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 4 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 4 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 4 |