APR4001 Graduation Project IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
APR4001 Mezuniyet Projesi I Güz 3 2 4 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖYKÜ TÜRKELİ
Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN UYSAL
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Doç. Dr. GÜL ŞENER
Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Prof. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Doç. Dr. EDA ÖZTÜRK
Prof. Dr. ELİF ENGİN
Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin bir iletişim kampanyasını doğru olarak hazırlayabilme becerisini kazanmalarıdır. Bu doğrultuda öğrenciler gerçek bir briften yola çıkarak, nitel veya nicel araştırma yöntemlerinden yararlanarak, hedef kitle analizini gerçekleştirecek, sorun ve hedefleri tespit eder, eğilimleri, riskleri analiz ederek problem ya da fırsatları belirler. İletişim kampanyası amacına uygun mesaj stratejisi belirler, uygulama planı gerçekleştirilir ve son olarak değerlendirir.. Daha sonra bu çalışmalarını bölüm hocaları ve ilgili marka sorumlularından oluşan bir jüri önünde sunacak ve savunacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Birincil/İkincil bir araştırma tasarlar.
2) Hedef kitleyi ayırt eder
3) Hedef kitlenin en önemli sorununu ayırt eder
4) Rekabet analizi gerçekleştirerek konumlandırmaya karar verir.
5) Hedef kitle ürünü / kurumu neden tercih etmesi gerektiğini değerlendirir.
6) Kampanyanın vaadini seçer.
7) Yaratıcı konsept veya çözüme karar verir
8) Etkin kampanyalar üretir.
9) Etkin entegre iletişim uygulamaları önerir.
10) Etkin bir medya planlama ve bütçeleme uygular.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler önceki derslerde kazanmış oldukları bilgileri birleştirerek, gerçek bir brief doğrultusunda grup olarak araştırmadan bütçelemeye kadar bir iletişim kampanyası tasarlamayı öğreneceklerdir. Bu süreç boyunca her gruba bir danışman rehberlik edecektir.

Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Uygulamalı Çalışmalar: Öğrenciler iletişim kampanyası uygulamaları yapacaklardır.
Öğrenci sunumları: Öğrencilerin hazırladıkları sunumu jüri önünde sunacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş. Yok
2) Stratejik çözüm: Hedef kitle, hedef kitlenin en önemli sorunu. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
3) Stratejik çözüm: Konumlandırma. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
4) Stratejik çözüm: Tüketici o markayı/ Kurumu neden tercih etsin? Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
5) Stratejik çözüm: Kampanyanın vaadi ne olmalı? Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
6) Yaratıcı çözüm geliştirme. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
7) Yaratıcı çözüm (konsept geliştirme). Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
8) Yaratıcı Çözüm (konsept geliştirme) - 1.Ödev Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
9) İletişim Uygulamaları. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
10) İletişim uygulamaları. 2. ödev. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
11) Entegre iletişim uygulamaları. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
12) Entegre iletişim uygulamaları - 3.Ödev Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
13) Medya planlama ve bütçeleme. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.
14) Medya planlama ve bütçeleme - 4.Ödev. Her grubun danışmanı tarafından belirlenecektir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Kazananlar : 1. Effie Türkiye Etkinliği Yarışması 2005 (Winners: 1.Effie Turkey Advertising Effectiveness Awards), Editor: İsmet Uçarlı, Advertising Foundation Publications (20 campaigns awarded in 2005)
• Kazananlar / 2. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması 2007 (Winners: 2.Effie Turkey Advertising Effectiveness Awards), Editor: İsmet Uçarlı, Advertising Foundation Publications (34 campaigns awarded in 2007).
• Kazananlar / 3. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması 2009 (Winners: 3.Effie Turkey Advertising Effectiveness Awards), Editor: İsmet Uçarlı, Advertising Foundation Publications (36 campaigns awarded in 2009).
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 4 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Ödevler 4 6 24
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 2
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 2
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 2
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 4
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 5