REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2226 | Müşteri Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, reklamcılıkta müşteri ilişkileri yönetimini; tanımını, araçlarını, diğer bölümlerle ilişkilerini, rol ve görevlerini, yöntemlerini iletişimsel bir bakış açısıyla analiz etmektir. Bu doğrultuda dersi alan öğrenciler reklam ajanslarının müşteri ilişkileri yönetimi bölümlerinin sorumluluklarını öğrenecekler ve etkin bir müşteri ilişkileri yöneticisi olma yolunda ilerleyeceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Reklamcılıkta müşteri ilişkileri yönetimini tanımlar. 2) Bilgi yönetim sistemini kavrar. 3) Özel konferans raporları(toplantı notu)ile arama raporlarını kavrar. 4) Medya planlamacıların,yaratıcıların ve müşterilerin özel olarak ne istediklerini/beklediklerini kavrar. 5) Farklı reklam ajansı türlerini tanımlar. 6) Bütünleşik pazarlama iletişimi çağında Müşteri İlişkileri'nin özel türlerini açıklar. 7) Ajans-müşteri ilişkilerinin evrimini açıklar. 8) Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaklaşarak, yaratıcı ve eleştirel düşünceden beslenerek, orijinal ve yaratıcı stratejiler geliştirir. 9) Reklamcılık alanındaki teorileri,kavramları,yöntemleri, araçları ve fikirleri eleştirerek yorumlar. 10) Kendi oluşturdukları bir reklam kampanyası ve marka stratejilerini sunar ve bir reklam ajansındaymışçasına müşteri için rekabet eder. 11) Müşteri ilişkileri yönetimi ile reklam ajanslarındaki diğer bölümler arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Derste, müşteri ilişkileri, ajans ile müşteri arasında bir köprü görevi görme yönüyle ele alınacaktır. Bu doğrultuda, müşteri ilişkileri yöneticilerinin sahip olması gereken bilgi ve donanımlar üzerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon - Giriş - Dersi ve birbirimizi tanıma | |
2) | Yirmi Dört Şapka, Sadece Bir Kafa + Temel Kelime Bilgisi (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları | |
3) | Yirmi Dört Şapka, Sadece Bir Kafa + Temel Kelime Bilgisi (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları | |
4) | Ne yolculuk! + Gündelik Süper İnsan | |
5) | Konferans raporu yazma ve durum raporu yazma | |
6) | Yaratıcı Özeti Eleştirmek (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) | |
7) | Yaratıcı Fikir Üzerine Geribildirim Sağlamak (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) | |
8) | Fikir Önerme ve Sunma (Sınıf etkileşimi+egzersiz ~ video cv) | |
9) | RFP (Teklif Talebi) | |
10) | Çalışma Bildirimi Yazma (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) | |
11) | Bir Medya Planının Değerlendirilmesi (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) | |
12) | Yeni İş (Sınıf etkileşimi+cevaplanacak vaka çalışmaları) | |
13) | Hesap Yönetimi ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi | |
14) | Hesap Karlılığını Yönetmek |
Ders Notları / Kitaplar: | The New Account Manager Don L.Dickinson 2ND Edition 2009 Portland State University School of Business Gerçek, Yalanlar Reklamcılık: Müşteri Planlama Sanatı, Yazar: Jon Steel, Çeviri: İnci Berna Kalınyazgan, MediaCat Kitapları Baked In- Kendi Kendine Satan Ürünler Yaratmak, Yazar : Alex Bogusky/ John Winsor, MediaCat Kitapları The New Account Manager Don L.Dickinson 2ND Edition 2009 Portland State University School of Business Baked In: Creating Products and Businesses That Market Themselves, by Alex Bogusky and John Winsor, Agate B2 (December 1, 2010) Truth, Lies and Advertising : The Art of Account Planning, by Jon Steel, Wiley; 1 edition (March 13, 1998) |
Diğer Kaynaklar: | Haftalık olarak okuma metinleri verilecektir. Reading material will be given on weekly basis |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 3 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 5 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 4 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 4 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 4 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 3 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 2 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 2 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 5 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 3 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 3 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |