ADV1602 Introduction to AdvertisingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV1602 Reklama Giriş Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YEŞİM ULUSU
Dersin Amacı: Bu ders, reklamcılığın değişen dünyasını eleştirel ve çağdaş bir şekilde incelemektedir. Geleneksel pazarlama iletişim modellerinin yanı sıra reklamcılığın günümüz toplumundaki ve pazarlamadaki çok yönlü rolünü tartışacağız. Stratejik yaratıcılık, kültürel etkiler ve etik değerlendirmelere odaklanarak, reklamcılık sektörünü şekillendiren en son trendler, teknolojiler ve stratejileri derinlemesine ele alacağız.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Reklamcılığın temel ve güncel kavramlarını açıklar.
2) Reklam, tüketici ve hedef pazar arasındaki ilişkileri ayırt eder.
3)Reklam kampanyası planlama ve geliştirme konusunda derinlemesine bir anlayış geliştirir.
4) Reklam kampanyalarının değerlendirilmesinde etkili olan faktörleri açıklar.
5) Güncel reklam ve marka trendleri hakkında bilgi sahibi olmanın önemini anlar.

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilere günümüzün dinamik medya ortamı bağlamında reklamcılığın temel ilkeleri ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırır. Temel kavramları inceleyerek, gerçek dünyadan örnekleri analiz ederek ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek bu ders, reklamcılık programındaki daha ileri uzmanlık çalışmaları için bir temel taşı görevi görür.
Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması.
Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Reklamcılığın arka planı ve rolü
2) Reklamcılık ve günümüzde bütünleşik pazarlama iletişimi
3) Reklamın Kapsamı: Yerelden Globale
4) Pazarlama ve Tüketici Davranışı: Reklamcılığın Temelleri
5) Reklamcılığın Yeni Yolları: Amaç Odaklı Pazarlama Nedir? Ne değildir?
6) Yeni Reklam Yolları:Gerçek Zamanlı Reklamcılık ve Influencer Pazarlama
7) Vize Sınavı
8) Pazarlama Segmentasyonu ve Pazarlama Karması: Reklam Stratejisinin Belirleyicileri
9) Pazarlama Segmentasyonu ve Pazarlama Karması: Reklam Stratejisinin Belirleyicileri
10) Markalı Eğlence: TV ve Dijital Platformlar
11) Temel Kavramlar: Konumlandırma Stratejileri
12) İletişim ve Tüketici Davranışı
13) İletişim ve Tüketici Davranışı
14) Büyük Resim: Reklamcılığın Evrimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Contemporary Advertising & Integrated Marketing Communications 17th edition; Arens, Weingold, Arens; McGraw-Hill.

2. Ogilvy on Advertising in the Digital Age, Miles Young, Bloomsbury USA.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 4
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 3
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 3
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 5
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 4
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 5
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 4
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 4
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 3
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 4
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 5