REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV1602 | Reklama Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YEŞİM ULUSU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EDA ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | Bu ders, reklamcılığın değişen dünyasını eleştirel ve çağdaş bir şekilde incelemektedir. Geleneksel pazarlama iletişim modellerinin yanı sıra reklamcılığın günümüz toplumundaki ve pazarlamadaki çok yönlü rolünü tartışacağız. Stratejik yaratıcılık, kültürel etkiler ve etik değerlendirmelere odaklanarak, reklamcılık sektörünü şekillendiren en son trendler, teknolojiler ve stratejileri derinlemesine ele alacağız. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Reklamcılığın temel ve güncel kavramlarını açıklar. 2) Reklam, tüketici ve hedef pazar arasındaki ilişkileri ayırt eder. 3)Reklam kampanyası planlama ve geliştirme konusunda derinlemesine bir anlayış geliştirir. 4) Reklam kampanyalarının değerlendirilmesinde etkili olan faktörleri açıklar. 5) Güncel reklam ve marka trendleri hakkında bilgi sahibi olmanın önemini anlar. |
Bu ders öğrencilere günümüzün dinamik medya ortamı bağlamında reklamcılığın temel ilkeleri ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırır. Temel kavramları inceleyerek, gerçek dünyadan örnekleri analiz ederek ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek bu ders, reklamcılık programındaki daha ileri uzmanlık çalışmaları için bir temel taşı görevi görür. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Reklamcılığın arka planı ve rolü | |
2) | Reklamcılık ve günümüzde bütünleşik pazarlama iletişimi | |
3) | Reklamın Kapsamı: Yerelden Globale | |
4) | Pazarlama ve Tüketici Davranışı: Reklamcılığın Temelleri | |
5) | Reklamcılığın Yeni Yolları: Amaç Odaklı Pazarlama Nedir? Ne değildir? | |
6) | Yeni Reklam Yolları:Gerçek Zamanlı Reklamcılık ve Influencer Pazarlama | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | Pazarlama Segmentasyonu ve Pazarlama Karması: Reklam Stratejisinin Belirleyicileri | |
9) | Pazarlama Segmentasyonu ve Pazarlama Karması: Reklam Stratejisinin Belirleyicileri | |
10) | Markalı Eğlence: TV ve Dijital Platformlar | |
11) | Temel Kavramlar: Konumlandırma Stratejileri | |
12) | İletişim ve Tüketici Davranışı | |
13) | İletişim ve Tüketici Davranışı | |
14) | Büyük Resim: Reklamcılığın Evrimi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Contemporary Advertising & Integrated Marketing Communications 17th edition; Arens, Weingold, Arens; McGraw-Hill. 2. Ogilvy on Advertising in the Digital Age, Miles Young, Bloomsbury USA. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 4 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 5 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 2 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 4 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |