SPB5003 Performans Değerlendirme YöntemleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SPOR FİZYOTERAPİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SPOR FİZYOTERAPİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SPB5003 Performans Değerlendirme Yöntemleri Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersi Veren(ler): PINAR TAYFUR
Dersin Amacı: Sporcularda performans değerlendirme yöntemlerini bilimsel temellerle inceleyerek, fiziksel, fizyolojik ve psikolojik ölçüm tekniklerini öğretmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sporcu performansını değerlendirmede kullanılan temel testleri açıklayabilecektir.
Aerobik ve anaerobik kapasiteyi ölçen yöntemleri tanımlayabilecektir.
Biyomekanik analiz tekniklerinin sporcu performansındaki rolünü yorumlayabilecektir.
Beslenme ve hidrasyonun performans üzerindeki etkisini değerlendirebilecektir.
Psikolojik testler ve mental dayanıklılık ölçüm yöntemlerini uygulayabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında performans testleri, aerobik ve anaerobik kapasite ölçümleri, biyomekanik analizler, beslenme ve hidrasyonun performansa etkisi, mental dayanıklılık testleri işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Temel Kavramlar
2) Aerobik ve Anaerobik Kapasite Ölçümleri
3) Kardiyovasküler ve Solunumsal Parametreler
4) Kas Kuvveti, Güç ve Dayanıklılık Testleri
5) Sürat, Çeviklik ve Reaksiyon Zamanı Testleri
6) Esneklik ve Denge Değerlendirme Yöntemleri
7) Biyomekanik Analizler ve Hareket Değerlendirme Teknikleri
8) Sporcularda Vücut Kompozisyonu ve Antropometrik Ölçümler
9) Hidrasyon Durumu ve Beslenme ile Performans İlişkisi
10) Spor Psikolojisi ve Mental Dayanıklılık Testleri
11) Spor Branşlarına Özel Performans Değerlendirme Yöntemleri
12) Teknoloji ve Giyilebilir Cihazların Performans Analizinde Kullanımı
13) Performans Testlerinden Elde Edilen Verilerin Analizi ve Yorumu
14) Genel Değerlendirme ve Uygulamalı Performans Ölçüm Çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Encyclopedia of Sports Medicine and Science" – T.D. Fahey
"The Oxford Handbook of Sport and Performance Psychology" – Shane Murphy
"The Physiology of Training for High Performance" – Duncan MacDougall
"Biomechanics of Sport and Exercise" – Peter McGinnis
Diğer Kaynaklar: "Encyclopedia of Sports Medicine and Science" – T.D. Fahey
"The Oxford Handbook of Sport and Performance Psychology" – Shane Murphy
"The Physiology of Training for High Performance" – Duncan MacDougall
"Biomechanics of Sport and Exercise" – Peter McGinnis

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Sunum / Seminer 7 5 35
Ödevler 7 1 7
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 208

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 2
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 4
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 5
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 3