SPOR FİZYOTERAPİSİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SPB5003 | Performans Değerlendirme Yöntemleri | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersi Veren(ler): |
PINAR TAYFUR |
Dersin Amacı: | Sporcularda performans değerlendirme yöntemlerini bilimsel temellerle inceleyerek, fiziksel, fizyolojik ve psikolojik ölçüm tekniklerini öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sporcu performansını değerlendirmede kullanılan temel testleri açıklayabilecektir. Aerobik ve anaerobik kapasiteyi ölçen yöntemleri tanımlayabilecektir. Biyomekanik analiz tekniklerinin sporcu performansındaki rolünü yorumlayabilecektir. Beslenme ve hidrasyonun performans üzerindeki etkisini değerlendirebilecektir. Psikolojik testler ve mental dayanıklılık ölçüm yöntemlerini uygulayabilecektir. |
Bu ders kapsamında performans testleri, aerobik ve anaerobik kapasite ölçümleri, biyomekanik analizler, beslenme ve hidrasyonun performansa etkisi, mental dayanıklılık testleri işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2) | Aerobik ve Anaerobik Kapasite Ölçümleri | |
3) | Kardiyovasküler ve Solunumsal Parametreler | |
4) | Kas Kuvveti, Güç ve Dayanıklılık Testleri | |
5) | Sürat, Çeviklik ve Reaksiyon Zamanı Testleri | |
6) | Esneklik ve Denge Değerlendirme Yöntemleri | |
7) | Biyomekanik Analizler ve Hareket Değerlendirme Teknikleri | |
8) | Sporcularda Vücut Kompozisyonu ve Antropometrik Ölçümler | |
9) | Hidrasyon Durumu ve Beslenme ile Performans İlişkisi | |
10) | Spor Psikolojisi ve Mental Dayanıklılık Testleri | |
11) | Spor Branşlarına Özel Performans Değerlendirme Yöntemleri | |
12) | Teknoloji ve Giyilebilir Cihazların Performans Analizinde Kullanımı | |
13) | Performans Testlerinden Elde Edilen Verilerin Analizi ve Yorumu | |
14) | Genel Değerlendirme ve Uygulamalı Performans Ölçüm Çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | "Encyclopedia of Sports Medicine and Science" – T.D. Fahey "The Oxford Handbook of Sport and Performance Psychology" – Shane Murphy "The Physiology of Training for High Performance" – Duncan MacDougall "Biomechanics of Sport and Exercise" – Peter McGinnis |
Diğer Kaynaklar: | "Encyclopedia of Sports Medicine and Science" – T.D. Fahey "The Oxford Handbook of Sport and Performance Psychology" – Shane Murphy "The Physiology of Training for High Performance" – Duncan MacDougall "Biomechanics of Sport and Exercise" – Peter McGinnis |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 7 | 5 | 35 |
Ödevler | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 208 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 4 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 2 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |