VCD4140 Advertising Campaign DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4140 Reklam Kampanyası Tasarımı Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencileri reklam kampanyalarının tasarım, üretim ve uygulama aşamalarına hazırlamaktır. Ayrıca ders, kapsamlı ödevler ve anlatımlarla öğrencilerin reklam ve tasarımın çeşitli alanlarında başarılı olmalarını sağlayacak becerileri geliştirmeyi hedeflemektedir.
Öğrenciler bu derste başarılı reklam içeriği, kapsamlı sanatsal yaklaşım, metin, kavram piyasa analizi, ve yüksek kalite grafik, fotografik ve tipografik çalışmalar üretmeye fırsat bulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı reklam kampanyası tasarımları belirlemek
2) Reklam içeriği analiz etmek
3) Bir reklam kampanyası için grafik öğeleri tanımlamak
4) ATL ve BTL reklam tanımak
5) Reklam kampanyalarında grafik tasarım temellerini uygulamak.
6) Dijital yazılım becerileri geliştirmek
7) Yüksek kalitede bir reklam kampanyası tasarımı uygulamak

Dersin İçeriği

Reklam kampanyası grafikleri, reklam kampanyası ürünleri ele alınır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Reklam kampanyası tasarımı prensipleri
3) Güncel düzenlemelerin tartışılması
4) Araştırma/Marka seçmek (her öğrenci için ayrı olarak)
5) İlk reklam sayfa düzeni sunuşu
6) Final reklam sayfa düzeni sunuşu/ Kampanya düzenlemesi
7) Review and Process
8) ATL ve BTL için farklı tasarımlar
9) Gelişmiş tasarımların tartışılması
10) Araştırma/Tüm öğrenciler için tek marka
11) Kavram şeması
12) ATL sunuşu
13) BTL sunuşu
14) Konu tekrarı ve Süreç

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Creativity- David E. Carter(Editor)-www.harpercollins.com
The One Show- www.oneclub.org
Archive- Ads and posters magazine-www.luezersarchive.com
Communications Arts- www.commarts.com
Mediacat
Kırmızı
Marketing Türkiye
Novum

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Proje 2 16 32
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.