ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3140 | Görsel Tasarımda Mekan | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı insanların yapılı ya da yapısız, gerçek ya da sanal, iki ya da üç boyutlu mekanla yaşadığı deneyim ile bağlantılı olarak çeşitli disiplinler üzerinden görsel çalışmalar örneklendirerek aktarmaktır. Mekan/uzam teorileri, görsel tasarım mecralarında çeşitlilikle kavramsallaşarak tanımlanır. Mekan çalışmaları görsel iletişim alanında önemli bir yer tutmaktadır. Ders mekan ve yer kavramları üzerinde yoğunlaşarak farklı kültürlerin analizini ele almayı amaçlar. Mekan anlayışı temsil ve görsel ifade yolları ile araştırılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Farklı alan (boşluk)mekan/uzam tanımları ile ilgili anlayış geliştirmek. 2) İstanbul kent mekanı için eleştirel düşünce becerisi sergilemek. 3) İstanbul’daki kültürel yapı alanlarını açığa çıkarmak. 4) Kent mekanının görsel unsurlarını diğer kültürlerle kıyaslayarak analiz etmek. 5) Görsel ifade üzerinden etkili bir şekilde iletişim kurmayı araştırmak. 6) Çeşitli mecralarda çalışmak için kullanılan görsel becerileri uygulamak ve göstermek 7) Başarılı sunum teknikleri için izleyicilerin profillerini tespit edebilme becerisi göstermek. |
Öğrencilere dönem boyunca farklı mecralarda (boşluk)mekan/uzam kullanımları ve tanımı, sunumlar aracılığıyla anlatılmakta ve final projelerinde (boşluk)mekan/uzam kavramına hakim bir sunum gerçekleştirmeleri, üretimde bulunmaları doğrultusunda yönlendirilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Ders programına bakış ve beklentiler | |
2) | Duyular ve İstanbul | |
3) | İstanbul’da mekan/uzam ve yer karamları | |
4) | İstanbul’un kamusal ve özel mekanları | |
5) | Istanbul ‘da “Non-places” | |
6) | İstanbul’un Sesleri: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
7) | İstanbul’u Sarmak/Paketlemek: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
8) | Görsel Konsept Geliştirme: İstanbul Projesi Grup tartışmaları, eleştiriler: yapısal bütünlük ve sergileme estetiği için tasarım. 3 Boyutlu formlara/yüzeylere tipografi, illüstrasyon, tasarım ve malzemeleri adapte etmek. | |
9) | Proje incelemesi | |
10) | Edebi Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
11) | Zaman-bazlı Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
12) | Ses - Görsel Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
13) | Kentsel Ekranlar ve Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
14) | Etkileşimli Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 13 | 40 |
Ara Sınavlar | 2 | 7 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özel güvenlik alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanabilme becerisini geliştirir. | |
2) | Ekip halinde çalışma becerisini geliştirir. | |
3) | Özel güvenlik uygulamalarında karşılaşılan sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri getirtebilme becerisini geliştirir. | |
4) | Meslek etik ilkelerine uygun davranma bilincini geliştirir. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincini ve fiziksel gelişimi geliştirir. | |
6) | Özel güvenlik ile ilgili güncel gelişmeler ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olma becerisini geliştirir. | |
7) | Özel güvenlik alanında mesleki yasal mevzuatı kavrayabilir. | |
8) | İş yaşamında etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | |
9) | Özel güvenlik teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisine sahip olur. | |
10) | Özel güvenlik ile ilgili süreçleri yönetme becerisi kazanır. | |
11) | Girişimcilik becerisine sahip olur. | |
12) | Özel güvenlik hakkında yabancı dil bilgi ve becerisine sahip olur. |