FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3140 | Görsel Tasarımda Mekan | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı insanların yapılı ya da yapısız, gerçek ya da sanal, iki ya da üç boyutlu mekanla yaşadığı deneyim ile bağlantılı olarak çeşitli disiplinler üzerinden görsel çalışmalar örneklendirerek aktarmaktır. Mekan/uzam teorileri, görsel tasarım mecralarında çeşitlilikle kavramsallaşarak tanımlanır. Mekan çalışmaları görsel iletişim alanında önemli bir yer tutmaktadır. Ders mekan ve yer kavramları üzerinde yoğunlaşarak farklı kültürlerin analizini ele almayı amaçlar. Mekan anlayışı temsil ve görsel ifade yolları ile araştırılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Farklı alan (boşluk)mekan/uzam tanımları ile ilgili anlayış geliştirmek. 2) İstanbul kent mekanı için eleştirel düşünce becerisi sergilemek. 3) İstanbul’daki kültürel yapı alanlarını açığa çıkarmak. 4) Kent mekanının görsel unsurlarını diğer kültürlerle kıyaslayarak analiz etmek. 5) Görsel ifade üzerinden etkili bir şekilde iletişim kurmayı araştırmak. 6) Çeşitli mecralarda çalışmak için kullanılan görsel becerileri uygulamak ve göstermek 7) Başarılı sunum teknikleri için izleyicilerin profillerini tespit edebilme becerisi göstermek. |
Öğrencilere dönem boyunca farklı mecralarda (boşluk)mekan/uzam kullanımları ve tanımı, sunumlar aracılığıyla anlatılmakta ve final projelerinde (boşluk)mekan/uzam kavramına hakim bir sunum gerçekleştirmeleri, üretimde bulunmaları doğrultusunda yönlendirilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Ders programına bakış ve beklentiler | |
2) | Duyular ve İstanbul | |
3) | İstanbul’da mekan/uzam ve yer karamları | |
4) | İstanbul’un kamusal ve özel mekanları | |
5) | Istanbul ‘da “Non-places” | |
6) | İstanbul’un Sesleri: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
7) | İstanbul’u Sarmak/Paketlemek: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
8) | Görsel Konsept Geliştirme: İstanbul Projesi Grup tartışmaları, eleştiriler: yapısal bütünlük ve sergileme estetiği için tasarım. 3 Boyutlu formlara/yüzeylere tipografi, illüstrasyon, tasarım ve malzemeleri adapte etmek. | |
9) | Proje incelemesi | |
10) | Edebi Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
11) | Zaman-bazlı Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
12) | Ses - Görsel Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
13) | Kentsel Ekranlar ve Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu | |
14) | Etkileşimli Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 13 | 40 |
Ara Sınavlar | 2 | 7 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |