VCD3140 Space in Visual DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3140 Görsel Tasarımda Mekan Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı insanların yapılı ya da yapısız, gerçek ya da sanal, iki ya da üç boyutlu mekanla yaşadığı deneyim ile bağlantılı olarak çeşitli disiplinler üzerinden görsel çalışmalar örneklendirerek aktarmaktır. Mekan/uzam teorileri, görsel tasarım mecralarında çeşitlilikle kavramsallaşarak tanımlanır. Mekan çalışmaları görsel iletişim alanında önemli bir yer tutmaktadır. Ders mekan ve yer kavramları üzerinde yoğunlaşarak farklı kültürlerin analizini ele almayı amaçlar. Mekan anlayışı temsil ve görsel ifade yolları ile araştırılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı alan (boşluk)mekan/uzam tanımları ile ilgili anlayış geliştirmek.
2) İstanbul kent mekanı için eleştirel düşünce becerisi sergilemek.
3) İstanbul’daki kültürel yapı alanlarını açığa çıkarmak.
4) Kent mekanının görsel unsurlarını diğer kültürlerle kıyaslayarak analiz etmek.
5) Görsel ifade üzerinden etkili bir şekilde iletişim kurmayı araştırmak.
6) Çeşitli mecralarda çalışmak için kullanılan görsel becerileri uygulamak ve göstermek
7) Başarılı sunum teknikleri için izleyicilerin profillerini tespit edebilme becerisi göstermek.

Dersin İçeriği

Öğrencilere dönem boyunca farklı mecralarda (boşluk)mekan/uzam kullanımları ve tanımı, sunumlar aracılığıyla anlatılmakta ve final projelerinde (boşluk)mekan/uzam kavramına hakim bir sunum gerçekleştirmeleri, üretimde bulunmaları doğrultusunda yönlendirilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Ders programına bakış ve beklentiler
2) Duyular ve İstanbul
3) İstanbul’da mekan/uzam ve yer karamları
4) İstanbul’un kamusal ve özel mekanları
5) Istanbul ‘da “Non-places”
6) İstanbul’un Sesleri: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
7) İstanbul’u Sarmak/Paketlemek: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
8) Görsel Konsept Geliştirme: İstanbul Projesi Grup tartışmaları, eleştiriler: yapısal bütünlük ve sergileme estetiği için tasarım. 3 Boyutlu formlara/yüzeylere tipografi, illüstrasyon, tasarım ve malzemeleri adapte etmek.
9) Proje incelemesi
10) Edebi Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
11) Zaman-bazlı Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
12) Ses - Görsel Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
13) Kentsel Ekranlar ve Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
14) Etkileşimli Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 13 40
Ara Sınavlar 2 7
Final 1 10
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.