VCD3140 Space in Visual DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3140 Görsel Tasarımda Mekan Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı insanların yapılı ya da yapısız, gerçek ya da sanal, iki ya da üç boyutlu mekanla yaşadığı deneyim ile bağlantılı olarak çeşitli disiplinler üzerinden görsel çalışmalar örneklendirerek aktarmaktır. Mekan/uzam teorileri, görsel tasarım mecralarında çeşitlilikle kavramsallaşarak tanımlanır. Mekan çalışmaları görsel iletişim alanında önemli bir yer tutmaktadır. Ders mekan ve yer kavramları üzerinde yoğunlaşarak farklı kültürlerin analizini ele almayı amaçlar. Mekan anlayışı temsil ve görsel ifade yolları ile araştırılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı alan (boşluk)mekan/uzam tanımları ile ilgili anlayış geliştirmek.
2) İstanbul kent mekanı için eleştirel düşünce becerisi sergilemek.
3) İstanbul’daki kültürel yapı alanlarını açığa çıkarmak.
4) Kent mekanının görsel unsurlarını diğer kültürlerle kıyaslayarak analiz etmek.
5) Görsel ifade üzerinden etkili bir şekilde iletişim kurmayı araştırmak.
6) Çeşitli mecralarda çalışmak için kullanılan görsel becerileri uygulamak ve göstermek
7) Başarılı sunum teknikleri için izleyicilerin profillerini tespit edebilme becerisi göstermek.

Dersin İçeriği

Öğrencilere dönem boyunca farklı mecralarda (boşluk)mekan/uzam kullanımları ve tanımı, sunumlar aracılığıyla anlatılmakta ve final projelerinde (boşluk)mekan/uzam kavramına hakim bir sunum gerçekleştirmeleri, üretimde bulunmaları doğrultusunda yönlendirilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Ders programına bakış ve beklentiler
2) Duyular ve İstanbul
3) İstanbul’da mekan/uzam ve yer karamları
4) İstanbul’un kamusal ve özel mekanları
5) Istanbul ‘da “Non-places”
6) İstanbul’un Sesleri: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
7) İstanbul’u Sarmak/Paketlemek: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
8) Görsel Konsept Geliştirme: İstanbul Projesi Grup tartışmaları, eleştiriler: yapısal bütünlük ve sergileme estetiği için tasarım. 3 Boyutlu formlara/yüzeylere tipografi, illüstrasyon, tasarım ve malzemeleri adapte etmek.
9) Proje incelemesi
10) Edebi Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
11) Zaman-bazlı Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
12) Ses - Görsel Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
13) Kentsel Ekranlar ve Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu
14) Etkileşimli Istanbul: Misafir öğretim görevlisi sunuşu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ödevler 13 40
Ara Sınavlar 2 7
Final 1 10
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.