MÜZİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MSC6001 | İleri Müzik Teorisi I | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi DOĞUŞ ÇİÇEK |
Dersin Amacı: | Bu ders; Müzik Teorilerinin odağında yer alan "analiz"i farklı bir bakış açısıyla irdeleme ve bir müzikal "fikrin" kompozisyona dönüşme sürecini kavrama amacıyla tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Bir müzikal "fikrin" kompozisyona dönüşme sürecini kavrarlar. 2) İnceledikleri eserleri yetkinlikle analiz edebilecek birikimi kazanırlar. 3) Müzik Teorileri alanını bütüncül bir bakış açısıyla irdeleyebilme becerisi kazanırlar. |
Çağdaş müzikte ses organizasyonu. Müzik analizinde matematik temelli yaklaşımlar. Schenker analizine giriş. Form ve armoni temelinde analiz uygulamaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Giriş: Hedefler, genel ilkeler, Haftalık Ders İçeriği sunumu • "Konum gönderebilir misiniz?" • Müzik Teorileri: Kapsam | |
2) | Jazzacaglia | |
3) | Bulmaca Kulesi (1) | |
4) | Bulmaca Kulesi (2) | |
5) | Bulmaca Kulesi (3) | |
6) | "Senin portren" | |
7) | Bartókosmos (1) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Bartókosmos (2) | |
10) | "to Dr. Dahl" | |
11) | "terrible and ugly" | |
12) | Öğrenci sunumları (1) | |
13) | Öğrenci sunumları (2) | |
14) | Genel tekrar ve değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Gauldin, R. (2024). Harmonic Practise on Tonal Music (2nd Edition), New York: W. W. Norton & Company. 2. Rosen, C. (1988). Sonata Forms, New York: W. W. Norton & Company. 3. White, J. D. (1994). Comprehensive Musical Analysis. London: The Scarecrow Press, Inc. 4. Karadeniz, E. (1965). Türk Mûsikîsinin Nazariye ve Esasları. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Cohen, A. (2008). Variations in g minor [ses kaydı]. 2. Saygun, A. A. (1969). Twelve Preludes on Aksak Rhythms. New York: Southern Music Publishing. 3. Bartók, B. (1942). Sonata for Two Pianos and Percussion. London: Boosey and Hawkes Music Publishing Limited. 4. Rakhmaninov, S. (1901). Piano Concerto in c minor, No. 2, Op. 18. London: Boosey and Hawkes. 5. Scarlatti, D. (1990). Ausgewählte Klaviersonaten, Band II (B. Johnsson, Ed.), München: G. Henle Verlag. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | 168 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 216 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması. | |
2) | Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması. | |
3) | Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması. | |
4) | Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme. | |
5) | Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma. |