MSC6001 İleri Müzik Teorisi IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MÜZİK (TÜRKÇE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MÜZİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MSC6001 İleri Müzik Teorisi I Güz 3 0 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DOĞUŞ ÇİÇEK
Dersin Amacı: Bu ders; Müzik Teorilerinin odağında yer alan "analiz"i farklı bir bakış açısıyla irdeleme ve bir müzikal "fikrin" kompozisyona dönüşme sürecini kavrama amacıyla tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir müzikal "fikrin" kompozisyona dönüşme sürecini kavrarlar.
2) İnceledikleri eserleri yetkinlikle analiz edebilecek birikimi kazanırlar.
3) Müzik Teorileri alanını bütüncül bir bakış açısıyla irdeleyebilme becerisi kazanırlar.

Dersin İçeriği

Çağdaş müzikte ses organizasyonu. Müzik analizinde matematik temelli yaklaşımlar. Schenker analizine giriş. Form ve armoni temelinde analiz uygulamaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Giriş: Hedefler, genel ilkeler, Haftalık Ders İçeriği sunumu • "Konum gönderebilir misiniz?" • Müzik Teorileri: Kapsam
2) Jazzacaglia
3) Bulmaca Kulesi (1)
4) Bulmaca Kulesi (2)
5) Bulmaca Kulesi (3)
6) "Senin portren"
7) Bartókosmos (1)
8) Ara Sınav
9) Bartókosmos (2)
10) "to Dr. Dahl"
11) "terrible and ugly"
12) Öğrenci sunumları (1)
13) Öğrenci sunumları (2)
14) Genel tekrar ve değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Gauldin, R. (2024). Harmonic Practise on Tonal Music (2nd Edition), New York: W. W. Norton & Company.
2. Rosen, C. (1988). Sonata Forms, New York: W. W. Norton & Company. 3. White, J. D. (1994). Comprehensive Musical Analysis. London: The Scarecrow Press, Inc.
4. Karadeniz, E. (1965). Türk Mûsikîsinin Nazariye ve Esasları. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
Diğer Kaynaklar: 1. Cohen, A. (2008). Variations in g minor [ses kaydı]. 2. Saygun, A. A. (1969). Twelve Preludes on Aksak Rhythms. New York: Southern Music Publishing.
3. Bartók, B. (1942). Sonata for Two Pianos and Percussion. London: Boosey and Hawkes Music Publishing Limited.
4. Rakhmaninov, S. (1901). Piano Concerto in c minor, No. 2, Op. 18. London: Boosey and Hawkes.
5. Scarlatti, D. (1990). Ausgewählte Klaviersonaten, Band II (B. Johnsson, Ed.), München: G. Henle Verlag.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 12 168
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 216

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Müzik alanında nazari ve uygulamalı yetkinliğin artması.
2) Müzikoloji çalışmalarını değerlendirebilme ve üretebilme yetisinin kazanılması.
3) Müzik teorisi, armoni ve form bilgisi konularında yetkinlik kazarak, bu bilginin analiz ve üretim alanında kullanılabilmesinin sağlanması.
4) Müzik alanına içkin olan disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alt-disiplinleri bir arada değerlendirebilme.
5) Müzik alanında hakim olan evrensel ölçütleri takip edebilme becerisi kazanma ve uluslararası platformlarda yer alabilecek donanıma sahip olma.