İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BA4112 | Entegre Pazarlama İletişimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, yayın, basılı yayın, açık hava, satış noktası, doğrudan posta, İnternet, tele pazarlama, halkla ilişkiler, promosyon ve daha fazlası dahil olmak üzere başlıca medyaya genel bir bakış sunan entegre pazarlama iletişimi (IMC) olarak bilinen pazarlama iletişimi uygulamalarına odaklanır. Vurgu, değer tabanlı pazarlama kavramlarını kullanarak ve "iletişim yatırımının getirisini" ölçerek bir IMC programının nasıl analiz edileceği ve oluşturulacağı üzerinedir. Öğrenciler, bireysel analiz ve vaka çalışmalarının tartışılması yoluyla, en son IMC yöntemlerini ve iletişim araçlarını kullanarak temel pazarlama ilkelerini nasıl uygulayacaklarını öğrenirler. Pazarlama iletişim stratejileri geliştirirken sorunları ve fırsatları analiz etmek için gerekli çerçeveler ve kavramsal araçlar, çalışmalar ve sınıf içi tartışmalar yoluyla incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Pazarlama iletişimine, işlevine ve pazarlama aracı olarak görülmesine ilişkin daha iyi bir değerlendirme geliştirir 2. Entegre pazarlama iletişimlerini ve kanallarını tanır ve bunlara değer verir 3. IMC programlarının tasarlanmasında ihtiyaç duyulan becerileri geliştirir 4. İletişim programlarını başarıyla değerlendirebilir |
Başlangıç noktası olarak tüketici, pazar bölümlendirme kavramıyla birlikte hedef pazarlama ve konumlandırma üzerinde çalışılacaktır. Bu kavramlar reklamcılık yönetimi ile ilgili olacaktır. Daha sonra, reklamveren, reklam ajansları ve ünlü reklam üçgeni olarak medya yakından incelenecektir. Sonunda, kopya oluşturma yöntemini ve kelimeler ile görseller arasındaki ilişkiyi kapsayan reklamcılık sürecinin oluşturulması ele alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Bölüm 1 | |
3) | Bölüm 2 | |
4) | Bölüm 3 | |
5) | Bölüm 4 | |
6) | Bölüm 5 | |
7) | Bölüm 6 | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Sunum | |
10) | Sunum | |
11) | Sunum | |
12) | Sunum | |
13) | Sunum | |
14) | Dönem Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kotler and Armstrong Principles Of Marketing Book by Pearson |
Diğer Kaynaklar: | Clow / Baack, Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications 9th Edition Author(s): Clow, Kenneth | Baack, Donald Textbook ISBN-13: 9781292411217 Advertising & IMC: Principles and Practice 11th Edition Author(s): Moriarty, Sandra | Mitchell, Nancy | Wells, William Textbook ISBN-13: 9781292262062 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 7 | 91 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |