BA4112 Integrated Marketing CommunicationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BA4112 Entegre Pazarlama İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, yayın, basılı yayın, açık hava, satış noktası, doğrudan posta, İnternet, tele pazarlama, halkla ilişkiler, promosyon ve daha fazlası dahil olmak üzere başlıca medyaya genel bir bakış sunan entegre pazarlama iletişimi (IMC) olarak bilinen pazarlama iletişimi uygulamalarına odaklanır.
Vurgu, değer tabanlı pazarlama kavramlarını kullanarak ve "iletişim yatırımının getirisini" ölçerek bir IMC programının nasıl analiz edileceği ve oluşturulacağı üzerinedir. Öğrenciler, bireysel analiz ve vaka çalışmalarının tartışılması yoluyla, en son IMC yöntemlerini ve iletişim araçlarını kullanarak temel pazarlama ilkelerini nasıl uygulayacaklarını öğrenirler.
Pazarlama iletişim stratejileri geliştirirken sorunları ve fırsatları analiz etmek için gerekli çerçeveler ve kavramsal araçlar, çalışmalar ve sınıf içi tartışmalar yoluyla incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Pazarlama iletişimine, işlevine ve pazarlama aracı olarak görülmesine ilişkin daha iyi bir değerlendirme geliştirir
2. Entegre pazarlama iletişimlerini ve kanallarını tanır ve bunlara değer verir
3. IMC programlarının tasarlanmasında ihtiyaç duyulan becerileri geliştirir
4. İletişim programlarını başarıyla değerlendirebilir

Dersin İçeriği

Başlangıç ​​noktası olarak tüketici, pazar bölümlendirme kavramıyla birlikte hedef pazarlama ve konumlandırma üzerinde çalışılacaktır. Bu kavramlar reklamcılık yönetimi ile ilgili olacaktır. Daha sonra, reklamveren, reklam ajansları ve ünlü reklam üçgeni olarak medya yakından incelenecektir. Sonunda, kopya oluşturma yöntemini ve kelimeler ile görseller arasındaki ilişkiyi kapsayan reklamcılık sürecinin oluşturulması ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Bölüm 1
3) Bölüm 2
4) Bölüm 3
5) Bölüm 4
6) Bölüm 5
7) Bölüm 6
8) Vize Sınavı
9) Sunum
10) Sunum
11) Sunum
12) Sunum
13) Sunum
14) Dönem Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kotler and Armstrong Principles Of Marketing Book by Pearson

Diğer Kaynaklar: Clow / Baack, Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications 9th Edition
Author(s): Clow, Kenneth | Baack, Donald
Textbook ISBN-13: 9781292411217

Advertising & IMC: Principles and Practice 11th Edition
Author(s): Moriarty, Sandra | Mitchell, Nancy | Wells, William
Textbook ISBN-13: 9781292262062

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 15
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 7 91
Proje 1 5 5
Ödevler 1 5 5
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek