IB4416 Social EntrepreneurshipBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IB4416 Sosyal Girişimcilik Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHU ERGEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Görevlisi BİLGE UYAN ATAY
Dersin Amacı: Sosyal girişimcilik, sosyal girişim ve sosyal inovasyonun çeşitli yönlerini ve sosyal değişime ulaşmak için karma yöntemleri kapsayan geniş bir disiplinlerarası alandır. Öğrencilerin, şirketlerin finansal varlıklarını geliştirebilmeleri için farkındalık yaratmayı, motive etmeyi ve yetkinleştirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir toplumsal sorunu belirleme ve ele alma yöntemlerini öğrenmek, ayrıca bir organizasyonun sosyal etkisini ölçmek için gerekli araçlara sahip olmak.
2) Sosyal girişimciliği tanımlamak, temel unsurları ve aktörleri sınıflandırmak.
3) Sosyal girişimciliğin, toplumsal sorunları ele alma, mevcut durumu değiştirme ve sosyal etki yaratmadaki rolünü değerlendirmek.
4) Sosyal işletmelerle ilgili farklı iş modellerini analiz etmek.
5) Genel uluslararası iş ve strateji becerilerini, küresel inovasyon yönetimine dahil etmek.
6) Toplumsal sorunların kök nedenlerini ele alan, maksimum değişim sağlamak için çabaları güçlendiren, hizmet kullanıcılarının önündeki engelleri azaltan, toplulukları kendi sorunlarını çözmeye dahil eden ve sürdürülebilir bir iş modeli oluşturan bir iş fizibilite planı hazırlamak.
7) Sosyal girişimcilik alanındaki kariyer seçeneklerini değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Bu ders, sosyal girişimcilik kavramını ve toplumsal sorunların çözümünde oynadığı kritik rolü incelemektedir. Öğrenciler, sosyal etki yaratmaya yönelik iş modellerini analiz ederken sürdürülebilir çözümler geliştirme becerisi kazanacaklardır.
Bu dersin öğretme yöntemleri örnek olay inceleme, işbirlikçi öğrenme, eğitsel oyun, konuk daveti, anlatım, okuma, uygulama, gözlem şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal Girişimciliğe Giriş, Ders Programı, Proje vakalarının açıklanması
2) Sosyal Sorunları Anlamak
3) Sosyal Girişimci Olmak
4) Sosyal Girişimci Ekosistemi Haritasını Çıkarmak
5) Sosyal değişim fırsatlarını değerlendirmek ve karşılanmayan ihtiyaçları karşılamak için sosyal değişim girişimlerini tasarlamak.
6) Pazar ve sektör analizi
7) Sosyal girişimciler için iş planlaması
8) Ara Sınav
9) Sosyal girişiminizi finanse etmek
10) Kâr etmek ya da kâr etmemek: Organizasyon formunuzu seçme
11) Konuşmacı (Ashoka veya Impact hub) - bir sosyal girişim örneği
12) Sonuçların değerlendirilmesi ve etkinin ölçülmesi
12) Sonuçların değerlendirilmesi ve etkinin ölçülmesi
13) Ölçeklendirme ve Etki Yatırımı
14) Sosyal Girişimcilik: Eleştiriler, zorluklar ve fırsatlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: *Chahine, T. (2016). Introduction to social entrepreneurship. Boca Raton, FL: CRC Press.*David Bornstein Suzan Davis (2010) Social Entrepreneurship: What Everyone Needs to Know® 1st Edition
*Guo, C., & Bielefeld, W. (2014). Social entrepreneurship: An evidence-based approach to creating social value. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
*Janus, K. K. (2017). Social startup success. New York, NY: Lifelong Books. **The Social Entrepreneur's Playbook, Expanded Edition: Pressure Test, Plan, Launch and Scale Your Social Enterprise Expanded Edition Audible Logo Audible Audiobook – Unabridged
Ian C. MacMillan (Author), James D. Thompson (Author), Don Hagen (Narrator), Gildan Media, LLC (P

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Arazi Çalışması 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 10 100
Proje 1 3 3
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 4
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 4
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 3
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 3
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 2
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 3
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak 3
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 4
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek 4
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 3
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek 3
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 3
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak 3
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 4
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 4