DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1636 | İklim Değişikliğinin Ekonomisi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Bu ders iklim değişikliğinin ekonomisine giriş niteliğinde bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. İklim değişikliğine ilişkin çeşitli politikaların göreceli faydalarını incelerken, ekonomik araçların bu politikaları şekillendirmekteki rolüne odaklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler - İklim değişikliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir - Ekonominin iklim değişikliğine karşı politikalar üretilmesindeki rolünü açıklayabilir - Uygun iklim değişikliği politikalarını tasarlamak için iktisadi araçları tanımlayabilir - Paris İklim Anlaşmasının rolünü açıklayabilir - İklim değişikliğinin önlenmesi konusunda enerji sektörlerindeki dönüşümün rolünü ayrıt edebilir |
İklim değişikliğinin temel kavramlarını tanıttıktan sonra, ders, sera gazı emisyonlarının tarihsel yükselişini analiz eder. Daha önceki anlaşmaların yanı sıra, Paris İklim Anlaşması'nın rolü ve emisyon azaltma çabaları dersin odak noktasını oluşturmaktadır. Enerji sektörlerini karbonsuzlaştırmaya yönelik ekonomik araçlar, dersin merkezindedir. Ayrıca ülkelerin net-sıfır emisyon niyetlerini ve olası ekonomik etkilerini karşılaştırmalı olarak incelemektedir. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, örnek inceleme,okuma,tartışma, konuk, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İklim değişikliği, temel kavramlar ve gerçekler | |
2) | İklim değişikliğinin etkileri ve değerlemesi Emisyon senaryoları ve emisyon azaltma olanakları | |
3) | İklim, İklim Değişikliği ve Çevresel Etkileri | |
4) | İklim değişikliğinin etkileri ve değerlendirilmesi | |
5) | İklim, büyüme ve kalkınma | |
6) | İklim politikası oluşturulması | |
7) | Adaptasyon ve optimal iklim politikası Uluslararası anlaşmalar | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | İklim sorunu nasıl çözülür? | |
10) | Türkiye ve iklim sorunu | |
11) | İklim Değişikliğinin Ekonomik yansımaları | |
12) | iklim Değişikliğinin Sektörel Ekonomik Etkileri | |
13) | İklim Değişikliğinin Makroekonomik Etkileri | |
14) | İklim değişikliği tahminleri ve olası senaryolar |
Ders Notları / Kitaplar: | Tol, R. S. (2019). Climate economics: economic analysis of climate, climate change and climate policy. Edward Elgar Publishing. |
Diğer Kaynaklar: | Gates, B. (2021). How to avoid a climate disaster: the solutions we have and the breakthroughs we need. Knopf; Mackintosh, S. P. (2021). Climate Crisis Economics. Routledge; Burch, S. L., & Harris, S. E. (2021). Understanding climate change: Science, policy, and practice. University of Toronto Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |