FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1378 | Sürdürülebilir Yetenek Yönetimi ve İnovasyon | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ |
Dersin Amacı: | Bu ders çerçevesinde yetenek kavramı, yetenek yönetimi ve yetkinlik yönetimi ikonuları işlenecektir."Yetenek Savaşları"nın yaşandığı günümüzde İşletmenin stratejik hedeflerine ve sürdürülebilirlik hedeflerine başarılı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olan yetenekli çalışanları bulmak, işletme içinde tutmak ve bağlılık yaratmak için dinamik ve bütünsel bir süreç olarak yetenek yönetimine nasıl yaklaşılacağı anlatılacaktır. Bununla birlikte inovasyonun ve yeniliklerin insan kaynağının yetenek yönetimi kapsamında nasıl değerlendirildiği ve işletmelerin yaratıcılık ve inovasyonu nasıl teşvik ettikleri örnek olaylar vasıtasıyla tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Sürdürülebilir işletme ile diğer işletmeler arasındaki farkları analiz edebilir. Sürdürülebilirlik yönetimi unsurlarını tanımlar. İşletmelerde sürdürülebilirliğin anlaşılması için sürdürülebilirlikte önem arz eden iç ve dış dinamiklerini analiz edebilir. Yaratıcılık ve inovasyonu teşvik eden temel yönetim rollerinin ve fonksiyonlarını tanımlayabilir İşletmelerdeki yetenek yönetimi süreçlerini yorumlar. Yetenek Yönetimi ile alakalı teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilir. |
Bu ders çerçevesinde yetenek kavramı, yetenek yönetimi ve yetkinlik yönetimi ikonuları işlenecektir. Bununla birlikte inovasyonun ve yeniliklerin insan kaynağının yetenek yönetimi kapsamında nasıl değerlendirildiği ve işletmelerin yaratıcılık ve inovasyonu nasıl teşvik ettikleri örnek olaylar vasıtasıyla tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş- Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma Kavramlarına, Yetenek Kavramına, İnovasyon Kavramına Genel Bakış | |
2) | Sürdürülebilir İşletme Kavramı, Kurumsal Sürdürülebilirlik Kavramı | |
3) | Örgüt Kültürü ve Sürdürülebilirlik | |
4) | Liderlik ve Sürdürülebilirlik | |
5) | Yeni Yüzyılda Yönetim ve İnovatif Liderlik/ Yenilikçi Bir Liderde Olması Gerekenler | |
6) | İnovasyon ve Sürdürülebilirlik | |
7) | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Sürdürülebilirlik | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | İKY Fonksiyonlarının Yetenek Yönetimi ile ilişkisi | |
10) | Sürdürülebilir İnovasyon ve Sürdürülebilirlik Kültürü | |
11) | Sunumlar | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Dersin tümü ile ilgili toparlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Sustainability Management Steven Cohen 2011, ebook Columbia University Press Handbook Of Sustaınabılıty Management Christian N Madu; Chu-hua Kuei 2012 World Scientific Süreklilikten Sürdürülebilirliğe: Bir Kurumsal Sürdürülebilirlik Yolculuğu İzel Levi Coşkun 2021 Artisan Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Süreklilikten Sürdürülebilirliğe: Bir Kurumsal Sürdürülebilirlik Yolculuğu İzel Levi Coşkun 2021 Artisan Yayınları Şirket ESG raporları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |