YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1315 | Girişimci Kişilik Geliştirme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | MELİH ELİDÜZGÜN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin girişimci düşünce yapısını geliştirmelerine, fırsatları tanıma ve değerlendirme becerilerini artırmalarına, aynı zamanda girişimcilikle ilgili temel kavram ve stratejileri öğrenmelerine yardımcı olmaktır. Bu ders disiplinler arası olarak tasarlanmış olup, dersi alan öğrencilere girişimcilik ekosistemindeki gerekli olan temel bilgiler sağlanarak, inovasyon, yenilik, AR-GE kavramlarına, AR-GE’nin ticarileştirme süreçlerine ve yalın girişim konularına hâkim olmaları, farklı girişim modellerini öğrenmeleri, iş planı ve iş modeli hazırlama becerilerine sahip olmaları ve bu kapsamda iş fikrini projelendirebilmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca bu dersi alan öğrencileri alanında uzman başarılı girişimci isimlerle buluşturmak hedeflenmektedir. Bu sayede teorik bilgilere sahip olan öğrencilerimiz, aynı zamanda davet edilen isimlerin girişimcilik ve başarı hikayelerini dinleme ve o kişilerle network sağlama imkânı bulacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Kişisel girişimcilik becerilerini geliştirir. • Öğrenciler güçlü ve gelişmeye açık kişilik özelliklerini fark eder. • Başarılı girişimleri ve girişimcilerin hikayelerini araştırır. • Kişisel iletişim becerileri ve kendini ifade edilme yetisi gelişir. • Girişimcilik ekosistemini araştırır; ulusal ve global girişimcilik desteklerini öğrenir. • İş planı hazırlamayı öğrenir. • İnovasyon, Ar-Ge, yalın girişim kavramlarını öğrenir ve farklı girişimcilik alanlarını araştırır. • Farklı girişim alanlarını tecrübe etmiş girişimciler ile tanışma, birebir iletişim kurma imkânı yakalar ve bu bağlamda network becerilerini geliştirir. • Profesyonel hayatta sosyal sermayeye dair farkındalık artar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GEP0315 Dersine Giriş | |
2) | Girişimcilik Ekosistemine Dair Temel Kavramların Açıklanması | |
3) | Girişimcilik Türleri Üzerine Literatür Aktarımı | |
4) | İş Planı Hazırlama Süreci | |
5) | Kurum İçi Girişimcilik Kavramı ve Örnekleri | |
6) | Sosyal Sermayenin Önemi ve Networking | |
7) | Proje Gruplarının Oluşturulması | |
8) | Bilgi Girişimciliği Kavramı ve Örnekleri | |
9) | Sosyal Girişim Kavramı ve Örnekleri | |
10) | Ulusal ve Uluslararası Girişimcilik Destekleri | |
11) | Ar-Ge’nin Ticarileştirilmesİ | |
12) | Ulusal ve Uluslararası Girişimcilik Destekleri | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • Hall, R. ve Bell, R. (2019). Start-Up'lar, Pivot'lar ve Popup'lar: The Kitap Yayınları, İstanbul. • Ries, E. (2019). Yalın Startup: sürekli inovasyon nasıl başarı sağlar? Maltepe Üniversitesi Kitapları, Maltepe Üniversitesi, İstanbul. • Cialdini, R. B. (2001). İknanın psikolojisi. Kapital medya, İstanbul. • Osterwalder, A. ve Pigneur, Y. (2010). İş Modeli Üretimi. Optimist Kitapevi, İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |