BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1017 | Beslenme ve Sağlık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ECENUR ÖZKUL |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere beslenme, besin ögeleri ve sağlıklı beslenme ilkelerini aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, Beslenme alanının tarihini ve gelişimini anlayabilir. Toplumda ve diğer organizasyonlarda beslenme ve sağlık ilişkilerinin rolünü anlayabilir. Beslenme ve sağlık alanındaki etik ve profesyonel standartları anlayabilir. Beslenme ve sağlık stratejilerinin ve taktiklerinin nasıl oluşturulduğunu anlayabilir. Sağlık alanında beslenme biliminin değerlerin rolünü anlayabilir Sosyal medya dahil olmak üzere çok çeşitli iletişim kanallarında beslenme ve sağlığa dair içerikleri değerlendirebilir. |
Bu derste beslenmenin temel kavramları, sağlık konsepti, dengeli ve yeterli beslenme, besin grupları ve besin ögeleer,, yaşam boyu beslenme ve özel durumlarda beslenme konuları işlenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Sağlık Konsepti ve Beslenme | Konu Anlatımı |
3) | Dengeli ve yeterli Beslenme | Konu Anlatımı |
4) | Besin grupları ve Besin Öğeleri | Konu Anlatımı |
5) | Besin grupları ve Besin Öğeleri | Konu Anlatımı |
6) | Besin güvenliği ve sağlıklı pişirme yöntemleri | Konu Anlatımı |
7) | Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi | Konu Anlatımı |
8) | Ara Sınav | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi | Konu Anlatımı |
10) | Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi | Konu Anlatımı |
11) | Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi | Konu Anlatımı |
12) | Özel durumlarda beslenme | Konu Anlatımı |
12) | Özel durumlarda beslenme | Konu Anlatımı |
13) | Özel durumlarda beslenme | Konu Anlatımı |
14) | Quiz |
Ders Notları / Kitaplar: | Langley-Evans, S. (2021). Nutrition, health and disease: A lifespan approach. John Wiley & Sons. Krause's Food & The Nutrition Care Process. 14th ed. Mahan LK, Raymond JL. 2017. Elsevier, 3251 Riverport Lane, St. Louis, MO 63043. Hardcover book, 1,152 pp, $172, ISBN: 978-0-32334-075-5. Ders notları haftalık olarak öğrencilere öğretim elemanı tarafından verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Langley-Evans, S. (2021). Nutrition, health and disease: A lifespan approach. John Wiley & Sons. Krause's Food & The Nutrition Care Process. 14th ed. Mahan LK, Raymond JL. 2017. Elsevier, 3251 Riverport Lane, St. Louis, MO 63043. Hardcover book, 1,152 pp, $172, ISBN: 978-0-32334-075-5. Lecture notes will be given to students weekly by the instructor. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Küçük Sınavlar | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 59 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |