BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1017 | Beslenme ve Sağlık | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ECENUR ÖZKUL |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; besin, besin ögelerinin ve sağlıklı beslenme ilkelerinin öğrencilere aktarılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Beslenmenin bağışıklık üzerine olan etkisini öğrenecek Makro besin öğelerini öğrenecek, Mikro besin öğelerini öğrenecek Genel sağlığın korunması ve sürüürlmesinde beslenmenin önemi ve doğru seçimleri öğrenecek Besin güvenliği ve hazırlama, pişirme aşamalarında sağlıklı yöntemlerin seçimi ve kullanımını öğrenecek Sağlık ve beslenme arasındaki bağlantının farkına varacak, Güncel beslenme konuları hakkında fikir sahibi olacak. |
Beslenmenin önemi, sağlık ve beslenme ilişkisi, beslenmenin bağışıklık üzerine etkisi,besin güvenliği, hazırlığı ve doğru yöntemlerin seçimi, güncel sağlıklı beslenme yaklaşımları, sağlığın korunması ve sürürülmesinin beslenme ile olan ilişkisi, makro ve mikro besin öğeleri, sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri, popüler diyetler ve sağlık üzerine etkileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | Sağlık Konsepti ve Beslenme | Konu Anlatımı |
3) | Dengeli ve yeterli Beslenme | Konu Anlatımı |
4) | Besin grupları ve Besin Öğeleri | Konu Anlatımı |
5) | Besin grupları ve Besin Öğeleri | Konu Anlatımı |
6) | Besin güvenliği ve sağlıklı pişirme yöntemleri | Konu Anlatımı |
7) | Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi | Konu Anlatımı |
8) | Ara Sınav | |
9) | Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi | Konu Anlatımı |
10) | Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi | Konu Anlatımı |
11) | Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi | Konu Anlatımı |
12) | Özel durumlarda beslenme | Konu Anlatımı |
13) | Özel durumlarda beslenme | Konu Anlatımı |
14) | Quiz |
Ders Notları / Kitaplar: | American Academy of Pediatrics. (2020). Adolescent Health: A Compendium of AAP Clinical Practice Guidelines and Policies. American Academy of Pediatrics. Mahan, L. K., & Raymond, J. L. (2017). Krause's food & the nutrition care process-e-book. Elsevier Health Sciences. O'Day, B. (2015). Nutrition Support. Momentum Press. |
Diğer Kaynaklar: | American Academy of Pediatrics. (2020). Adolescent Health: A Compendium of AAP Clinical Practice Guidelines and Policies. American Academy of Pediatrics. Mahan, L. K., & Raymond, J. L. (2017). Krause's food & the nutrition care process-e-book. Elsevier Health Sciences. O'Day, B. (2015). Nutrition Support. Momentum Press. . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Küçük Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 3 |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 5 |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 4 |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 4 |