GEP1017 Beslenme ve SağlıkBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1017 Beslenme ve Sağlık Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İLAYDA ÖZTÜRK ALTUNCEVAHİR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ECENUR ÖZKUL
Dersin Amacı: Dersin amacı; besin, besin ögelerinin ve sağlıklı beslenme ilkelerinin öğrencilere aktarılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Beslenmenin bağışıklık üzerine olan etkisini öğrenecek
Makro besin öğelerini öğrenecek,
Mikro besin öğelerini öğrenecek
Genel sağlığın korunması ve sürüürlmesinde beslenmenin önemi ve doğru seçimleri öğrenecek
Besin güvenliği ve hazırlama, pişirme aşamalarında sağlıklı yöntemlerin seçimi ve kullanımını öğrenecek
Sağlık ve beslenme arasındaki bağlantının farkına varacak,
Güncel beslenme konuları hakkında fikir sahibi olacak.

Dersin İçeriği

Beslenmenin önemi, sağlık ve beslenme ilişkisi, beslenmenin bağışıklık üzerine etkisi,besin güvenliği, hazırlığı ve doğru yöntemlerin seçimi, güncel sağlıklı beslenme yaklaşımları, sağlığın korunması ve sürürülmesinin beslenme ile olan ilişkisi, makro ve mikro besin öğeleri, sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri, popüler diyetler ve sağlık üzerine etkileri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Sağlık Konsepti ve Beslenme Konu Anlatımı
3) Dengeli ve yeterli Beslenme Konu Anlatımı
4) Besin grupları ve Besin Öğeleri Konu Anlatımı
5) Besin grupları ve Besin Öğeleri Konu Anlatımı
6) Besin güvenliği ve sağlıklı pişirme yöntemleri Konu Anlatımı
7) Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi Konu Anlatımı
8) Ara Sınav
9) Emzirmenin korunması,geliştirilmesi ve desteklenmesi Konu Anlatımı
10) Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi Konu Anlatımı
11) Yaşam boyu beslenme ve enerji dengesi Konu Anlatımı
12) Özel durumlarda beslenme Konu Anlatımı
13) Özel durumlarda beslenme Konu Anlatımı
14) Quiz

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: American Academy of Pediatrics. (2020). Adolescent Health: A Compendium of AAP Clinical Practice Guidelines and Policies. American Academy of Pediatrics. Mahan, L. K., & Raymond, J. L. (2017). Krause's food & the nutrition care process-e-book. Elsevier Health Sciences. O'Day, B. (2015). Nutrition Support. Momentum Press.
Diğer Kaynaklar: American Academy of Pediatrics. (2020). Adolescent Health: A Compendium of AAP Clinical Practice Guidelines and Policies. American Academy of Pediatrics. Mahan, L. K., & Raymond, J. L. (2017). Krause's food & the nutrition care process-e-book. Elsevier Health Sciences. O'Day, B. (2015). Nutrition Support. Momentum Press. .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 5 60
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 3
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 5
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 4
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 5
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 4