Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı |
|
1) |
Derse giriş, dersin tanıtılması |
|
2) |
Sürdürülebilirlik kavramına genel bir bakış, iklim değişikliğinin sürdürülebilirlik problemi olarak ele alınması |
|
3) |
İklim değişikliğine derinlemesine bir bakış: Nedenler; sonuçlar; kültürel, psikolojik ve sosyal perspektifler. Küresel düzeydeki ilerlemeler: Küresel anlaşmaların neden önemli olduğunu anlamak; UNFCCC, Paris Anlaşması ve IPCC'yi incelemek. |
|
4) |
Daha sürdürülebilir bir dünya için ne yapabiliriz?
Karbon ayak izini hesaplama.
Sınıf içi aktivite |
|
5) |
İletişim nedir?
İklim değişikliği iletişimi ile ilgili disiplinler: Çevre iletişimi, risk iletişimi, bilim iletişimi.
Sınıf-içi aktivite |
|
6) |
İklim değişikliği iletişiminde kaynak: Bilimsel organizasyonlar/kişiler, şirketler, STK'lar ve hükümetlerin bakış açısından bir inceleme. |
|
7) |
İklim değişikliği iletişiminde mesaj: Duygular, çerçeveler, hikâye anlatımı |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
İklim değişikliği iletişiminde alıcı: İklim krizi mesajlarında hedef kitle kimdir, nasıl belirlenir?
Sınıf-içi aktivite |
|
10) |
İklim değişikliği iletişiminde kanallar: Geleneksel ve sosyal medya, etkinlikler, filmler, reklamlar, oyunlar. |
|
11) |
İklim aktivizmi |
|
12) |
Sanat ve bilim aracılığıyla iklim değişikliği iletişimi |
|
13) |
İklim değişikliği ve yaratıcılık |
|
14) |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|