DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0444 | Çerkezce II | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Çerkesce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersin Amacı: | "Başlangıç düzeyinde Çerkesçe bilen öğrencilerin, Çerkes dili becerilerini bir üst düzeye yükseltmeleri için tasarlanmıştır. Bu dersi başarıyla bitiren öğrencilerin, • Çerkesçenin dil yapısına özgü temel kural, söz ve kalıplarını bilmeleri; bunları ayırt etmeleri ve kullanmaları; • Belirli konulardaki görüş, düşünce, açıklama ve önermeleri, Çerkezcenin dil yapısına uygun kural ve söz kalıplarıyla ifade etmeleri; • Çerkesçenin temel dil bilgisi kurallarını bilmelerinin yanı sıra yapısını da tanımaları; • Basit bir dille yazılmış kısa Çerkesçe metinleri (300 kelimelik) ana hatları ile okuyup anlamaları; • Derste edindikleri kazanımlarla günlük yaşamlarını sürdürebilecek, ihtiyaçlarını karşılayabilecek yeterlilikte Çerkesçe konuşabilmeleri; • Afiş, poster, broşür, duyuru gibi ilanları genel hatlarıyla anlamaları; bilinen bir konu ya da alan hakkında yazılmış bir metinde ihtiyaçları olan bilgiyi bulabilmeleri amaçlanmıştır. Ayrıca bu programın sonunda öğrencilerin Çerkes kültürünü daha yakından tanımaları, kültürlerarası iletişimsel yetilerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. " |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları: Bu dersi alan öğrenciler dersin sonunda: 1) Geçmişte yaptıklarını ve içinde bulunduğu durumları kronolojik olarak anlatabilir. 2) Nesneler, insanlar ya da durumlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları ifade edebilir. 3) İstek ve ricalarını basitçe dile getirebilir. 4) Anlatımlarında yaygın kelime gruplarını kullanabilir. 5) Çerkesçe kelime dağarcığını genişletir. 6) Çerkesçede sözcük türetme yollarını fark edebilir. 7) Çevresindeki tabelaları, uyarı, ilan gibi duyuruları; basit yönergeleri anlayabilir. 8) Gelecekteki planlarından söz edebilir. 9) Alışkanlık ve hobilerinden daha ayrıntılı olarak söz edebilir. 10) Kendisinin ya da başkasının yetenek ve becerilerinden bahsedebilir. 11) Rica, olasılık, izin anlamı içeren cümleleri ana hatlarıyla anlayabilir ve kullanabilir. 12) Kişisel ilgi alanları ve bildiği konular üzerine Çerkezce metinler (yaklaşık 200 kelime) yazabilir. 13) Çerkes kültürü hakkında ayrıntılı bilgiler edinir. |
Başlangıç düzeyinde Çerkesçe bilen öğrencilerin, Çerkes dili becerilerini bir üst düzeye yükseltmek için tasarlanan derstir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | "Geçmiş Zaman: Fiil Cümleleri (Olumlu - Olumsuz- Soru) " | |
2) | Geçmiş Zaman Ad Cümleleri: (Olumlu – Olumsuz - Soru) | |
3) | "Karşılaştırma (-Den daha) Üstünlük (en) Benzetme: gibi, kadar " | |
4) | "Belirtme Durumu: I Çünkü-bu nedenle-ve" | |
5) | "Emir kipi Bence /Sence Bana/ Sana/Ona göre" | |
6) | "mAk istemek İstek Kipi Olumlu-Olumsuz İstek Kipi Soru" | |
7) | "Gelecek Zaman: Fiil (olumlu – olumsuz – soru) Gelecek Zaman: Ad (olumlu – olumsuz – soru) " | |
8) | "Geniş Zaman (Olumlu) " | |
9) | "Geniş Zaman: (Olumsuz - Soru) " | |
10) | "Yeterlik Kipi: Yeterlik Fiili Geniş Zaman Olumlu ve Olumsuz (yetenek, potansiyel anlamında)" | |
11) | "Yeterlik Kipi: (İzin /rica /ihtimal /öneri /teklif /yeterlik)" | |
12) | Konuşma Sınavı | |
13) | "PROJE SUNUMU" | |
14) | "PROJE SUNUMU" |
Ders Notları / Kitaplar: | Altan A. Adığebze (Çerkesçe), Nalçik, 1996. Bekanova M., Razgovornıy kabardinski (Konuşma Dili Çerkesçe), Nalçik, 2009. Kumahov M.A., Kabardino-Çerkesski Yazık (Kabardey-Çerkes Dili), Kabardey-Balkar Cumhuriyeti İnsan Araştırmaları Enstitüsü, Nalçik, 2003. Vatanartıran S. (ed.), Çerkesçe Ders Kitabı, 5-8 Sınıflar (Modül 1-4), Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Topçu M., Çerkesçe-Türkçe/Türkçe-Çerkesçe Sözlük, Türk Dil Kurumu, Ankara, 2023. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |