İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0377 | Profesyonel Hayata Geçiş | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, lisans eğitimi sonrası iş yaşamına hazırlamak, 21. yüzyıl iş dünyası yetkinliklerini kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Profesyonel bir çalışma ortamının aktörlerini tanır ve çalışma ortamında kendisini konumlandırabilir. 2. Farklı jenerasyonların birarada yer aldığı çalışma ortamlarında iletişim sürecini yönetebilir. 3. İş başvurusu sürecinde dikkat etmesi gereken noktaları bilir, etkili bir özgeçmiş hazırlayabilir. 4. Öz lider bir birey olmanın kişinin kendisine ve çalışma arkadaşlarına katacağı değeri bilir. 5. Çatışma ortamlarında nasıl davranacağını ve ne yapması gerektiğini bilir. 6. Yaratıcı düşünme tekniklerini iş süreçlerinde kullanır. 7. Sürdürülebilirlik maddelerini bilir ve hayatına uygular 8. 21. yüzyıl iş dünyası yetkinliklerini bilir. |
Ders, mezuniyet sonrası işe başvuru sürecinden başlayarak, iş ortamında başarılı olmak için gerekli yetkinlikleri, 21. Yüzyıl becerileri çerçevesi ilişkili şekilde bütünsel bir bakış açısıyla sunar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Dersin Önemi, Dersten Beklentiler | |
2) | Yeni İşte İlk Adımlar, Çalışma Ortamı, İş Yaşamının Aktörleri | |
3) | Özgeçmiş ve Niyet Mektubu Hazırlama | |
4) | Geçen Yüzyıldan Yarına Bakış | |
5) | Öz Liderlik | |
6) | Yeni Nesil İletişim | |
7) | Belirsizlikle Mücadele ve Stres Yönetimi Çatışma Yönetimi | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Yaratıcı Düşünme Teknikleri | |
10) | Etkili Sunum Tasarlama Teknikleri | |
11) | Kişisel Marka Yönetimi | |
12) | İşveren Markası Deneyimi | |
13) | Bireysel Birikim Yönetimi | |
14) | Sürdürülebilirlik |
Ders Notları / Kitaplar: | "Endüstri 4.0, eğitim 4.0, liderlik 4.0, toplum 5.0 / Aydoğan Durmuş, 2019 Çalışanlar Arası İletişim/Selver Yıldız Bağdoğan, 2018" |
Diğer Kaynaklar: | Önce İnsan Önce İletişim/Erol Yılmaz, 2018 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 107 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |