| YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| GEP0376 | Yaşam Becerileri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | İngilizce |
| Dersin Türü: | GE-Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞBA KIRAL ÖZKAN |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | sunumlar |
| Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere üniversitenin olanaklarını yakından tanıtmak ve bu olanaklardan nasıl faydalanacakları ile ilgili birim koordinatörleri ile aynı zamanda da öğrencilerin psikolojik, kişisel, sosyal ve kariyer gelişimlerine faydalı olacak uzmanlar ile öğrencileri bir araya getirmek için tasarlanmıştır. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Akran, öğretim görevlileri ve personel ile düzgün bir iletişim kurabilmek 2. Kişisel vizyon, misyon ve hedeflerini hayatı üzerine yansıtma yaparak (self-reflection) yeniden düzenlemek 3. Daha sağlıklı bir yaşam için kendini yönetme becerileri geliştirmek 4. BAU’nun organizasyonel kültürünü anlamak 5. BAU’nun organizasyonel destek birimlerini anlamak ve bunları kullanabilmek 6. Kültürel farklılıkların farkındalığını geliştirerek, kültürlerarası iletişimi ve kültürel çeşitlilik ile toplulukların değerini anladığını ifade edebilmek 7. Kişisel sorumluluk, hedef koyma, zaman yönetimi, iyi oluş gibi üniversite seviyesinde olması gereken becerileri geliştirmek 8. Kısa ve uzun dönem akademik ve kariyer hedeflerini belirlemek |
| Sunum Becerileri, Grup Çalışması Becerisi, Erteleme Davranışı ve bu davranışla başa çıkma yolları, Psikolojik İyi Oluş ve Stres Yönetimi, İlişki Yönetimi-Flört Şiddeti, Hedef Koyma ve Erken Kariyer Planlaması, Motivasyon ve Bilişsel Esneklik, Etkili İletişim Becerileri, Etkili Sosyal Medya Kullanımı |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Ders Tanıtımı | |
| 2) | Sunum Becerileri | |
| 3) | Grup Çalışması Becerisi | |
| 4) | Erteleme Davranışı ve bu davranışla başa çıkma yolları BAUGO veya Coursera Sertifika tamamlama | |
| 5) | Grup Çalışması Sunumları | |
| 6) | Grup Çalışması Sunumları | |
| 7) | Psikolojik İyi Oluş ve Stres Yönetimi | |
| 8) | İlişki Yönetimi-Flört Şiddeti | |
| 9) | Hedef Koyma ve Erken Kariyer Planlaması | |
| 10) | Motivasyon ve Bilişsel Esneklik Akademik Makale Sunumu | |
| 11) | Etkili İletişim Becerileri Akademik Makale Sunumu | |
| 12) | Etkili Sosyal Medya Kullanımı--Akademik Makale Sunumu | |
| 13) | Sunumları | |
| 14) | Final Sunumları |
| Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Üyesi tarafından paylaşılmaktadır |
| Diğer Kaynaklar: | It is shared by the instructor. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 1 | % 10 |
| Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
| Sunum | 2 | % 35 |
| Final | 1 | % 45 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
| Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
| Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
| 2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
| 3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
| 4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
| 5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
| 6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
| 7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
| 8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
| 9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
| 10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | 4 |
| 11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | 3 |
| 12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
| 13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |