REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0376 | Yaşam Becerileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUĞBA KIRAL ÖZKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | sunumlar |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere üniversitenin olanaklarını yakından tanıtmak ve bu olanaklardan nasıl faydalanacakları ile ilgili birim koordinatörleri ile aynı zamanda da öğrencilerin psikolojik, kişisel, sosyal ve kariyer gelişimlerine faydalı olacak uzmanlar ile öğrencileri bir araya getirmek için tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Akran, öğretim görevlileri ve personel ile düzgün bir iletişim kurabilmek 2. Kişisel vizyon, misyon ve hedeflerini hayatı üzerine yansıtma yaparak (self-reflection) yeniden düzenlemek 3. Daha sağlıklı bir yaşam için kendini yönetme becerileri geliştirmek 4. BAU’nun organizasyonel kültürünü anlamak 5. BAU’nun organizasyonel destek birimlerini anlamak ve bunları kullanabilmek 6. Kültürel farklılıkların farkındalığını geliştirerek, kültürlerarası iletişimi ve kültürel çeşitlilik ile toplulukların değerini anladığını ifade edebilmek 7. Kişisel sorumluluk, hedef koyma, zaman yönetimi, iyi oluş gibi üniversite seviyesinde olması gereken becerileri geliştirmek 8. Kısa ve uzun dönem akademik ve kariyer hedeflerini belirlemek |
Sunum Becerileri, Grup Çalışması Becerisi, Erteleme Davranışı ve bu davranışla başa çıkma yolları, Psikolojik İyi Oluş ve Stres Yönetimi, İlişki Yönetimi-Flört Şiddeti, Hedef Koyma ve Erken Kariyer Planlaması, Motivasyon ve Bilişsel Esneklik, Etkili İletişim Becerileri, Etkili Sosyal Medya Kullanımı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Tanıtımı | |
2) | Sunum Becerileri | |
3) | Grup Çalışması Becerisi | |
4) | Erteleme Davranışı ve bu davranışla başa çıkma yolları BAUGO veya Coursera Sertifika tamamlama | |
5) | Grup Çalışması Sunumları | |
6) | Grup Çalışması Sunumları | |
7) | Psikolojik İyi Oluş ve Stres Yönetimi | |
8) | İlişki Yönetimi-Flört Şiddeti | |
9) | Hedef Koyma ve Erken Kariyer Planlaması | |
10) | Motivasyon ve Bilişsel Esneklik Akademik Makale Sunumu | |
11) | Etkili İletişim Becerileri Akademik Makale Sunumu | |
12) | Etkili Sosyal Medya Kullanımı--Akademik Makale Sunumu | |
13) | Sunumları | |
14) | Final Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Üyesi tarafından paylaşılmaktadır |
Diğer Kaynaklar: | It is shared by the instructor. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Sunum | 2 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Küçük Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |