Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Importance of the Course, Expectations from the Course How Good a Learner Are You? |
|
2) |
What is Learning, Experience, Behavior? How Do We Learn?, Types of Learning |
|
3) |
Learning Theories
Memory and Memory Structure, Types of Memory, Cognitive Processes
Learning by Observation, Learning by Modeling |
|
4) |
Factors Affecting Learning: Environmental Conditions, Affective Characteristics, Social Preferences, Physical Characteristics |
|
5) |
Self-Regulation Skills, Definition, Models, Impact on Our Lives, Goal Setting, Motivation, Self-Assessment, Help Seeking |
|
6) |
Learning Strategies (cognitive, metacognitive, executive)
Note-taking Techniques |
|
7) |
Time Management
How to Prevent Procrastination |
|
8) |
Artificial Intelligence is My Teacher |
|
9) |
Midterm |
|
10) |
Lifelong Learning Concepts, History, Definitions, Importance, Objectives, Scope, Principles Adult Learning |
|
11) |
Being a Learner in Online Environments |
|
12) |
Sustainability – Quality Education |
|
13) |
Corporate Learning (Presentation) |
|
14) |
Corporate Learning (Presentation) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |