GEP0316 Kodlama OkuryazarlığıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0316 Kodlama Okuryazarlığı Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: ADEM ÖZER
Dersin Amacı: Öğrencilerin kodlama süreçlerine giriş yapmaları ve temel programlama becerilerini kazanmalarını amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere programlama kavramlarını, algoritmaları ve temel veri yapılarını anlamalarını ve uygulamalarını sağlayacak bir temel oluşturmayı hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.

Temel programlama kavramlarını anlamak
Algoritma oluşturma ve problem çözme becerilerini geliştirmek
Popüler programlama dilleri ve araçlar hakkında bilgi edinmek
Temel web teknolojilerini öğrenmek ve web sayfaları oluşturmak
Veri yapılarını ve algoritmaları anlamak

Dersin İçeriği

Hafta 1:
Giriş

Hafta 2:
Programlama

Hafta 3:
Algoritma Tasarımı

Hafta 4:
Kodlama Editörleri

Hafta 5:
Veri Tipleri ve Değişkenler

Hafta 6:
Operatörler ve Matematiksel İşlemler

Hafta 7:
Karar Yapıları

Hafta 8:
Ara Sınav

Hafta 9:
Diziler

Hafta 10:
Web Teknolojileri –HTML ve CSS

Hafta 11:
Web Teknolojileri –JavaScript

Hafta 12:
Web Teknolojileri (Uygulama)

Hafta 13:
Web Güvenliği ve Etik Bilgisayar Programcılığı

Hafta 14:
Özet ve Soru-Cevap


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Dersin tanıtımı Dersten beklentiler Dersin kapsamı, gerekçesi, önemi, kuralları
2) Programlama Kavramlarına Genel Bakış Her Dil Programlama Dili midir? Programlama Dilleri
3) Algoritma Tasarımına Giriş Algoritmalar ve Akış Şemaları Örnek Algoritmalar
4) Kodlama Editörleri Farklı Editörleri Özellikleri, Kullanım Alanları
5) Veri Tipleri, Değişkenler ve Sabitler
6) Aritmetik Operatörler Karşılaştırma Operatörleri Mantıksal Operatörler
7) Karar Yapıları Döngüler (for, while, do-while) Fonksiyon Yapıları
8) Ara Sınav
9) Veri Yapıları - Diziler ve Listeler Dizilerin ve listelerin kullanımı
10) Web Teknolojileri - HTML ve CSS HTML temel yapı ve etiketler CSS stil ve tasarım özellikleri Web sayfaları oluşturma ve düzenleme
11) Web Teknolojileri - JavaScript JavaScript temel kavramları Değişkenler, koşullar ve döngüler JavaScript ile web sayfalarını dinamik hale getirme
12) Web Teknolojileri (Uygulama)
13) Web Güvenliği Temelleri Veri Gizliliği ve Şifreleme Etik ve Bilgisayar Programcılığı
14) Özet ve Soru-Cevap

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Yeni başlayanlar için kodlama/ Zafer Demirkol
Herkes için ASP.net ve C# ile web programcılığı / A. Russell Jones

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.