SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3986 | Süper Kahramanlar ve Dijital Sinemanın G | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. TUNA TETİK |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. TUNA TETİK |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler, popüler kültürün ve ana akım sinemanın önde gelen unsurlarından olan süper kahraman mitinin ve temsilinin seri film yapımı, anlatı evrenleri ve dijital platform yapımları ile ilişkisine dair bilgi sahibi olur, medyalar arası adaptasyon ile dijital sinemanın sağladıkları imkanları tanımlayabilir, dijital platform çağı ile ana akım sinemanın arasındaki ilişkiye dair çağdaş ve eleştirel görüş üretebilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kahraman ve süper kahramanı tanımlayabilir ve özgün karakter tasarlayabilir, 2. Kahraman ve süper kahramanı film, dizi, seri film ve anlatı evreni içerisine uygulayabilir, 3. Dijital platformların içerik stratejilerini anlayabilir, 4. Gişe başarısı elde eden formüller üzerinden özgün çalışmalar yapabilir, 5. Görsel efekt kullanımı, karakter tasarımı gibi dijital imkanların sinemanın geleceğini nasıl etkileyeceğine dair teorik ve eleştirel argüman geliştirebilir, 6. Adaptasyon ve medyalar arası hikaye ve karakter tasarımına dair projeler üretebilir. |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak, Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim, Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim, Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim, Çekime hazır bir senaryo yazabilen öğrencileri eğitim programındaki diğer derslere hazırlamak. Derste kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinde anlatım, örnek olay inceleme, bireysel çalışma, proje hazırlama, okuma ve tartışma yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | FTV3986’ya Giriş ve Ders İzlencesinin Açıklanması Konu Anlatımı & Tanışma | |
2) | Kahraman ve Süper Kahramanın Tanımı ve Tasarımı. Konu Anlatımı | |
3) | Süper Kahraman ve Çizgi Roman Tarihi Konu Anlatımı | |
4) | Marvel Comics Temelli Film ve Diziler Konu Anlatımı | |
5) | DC Comics Temelli Dizi ve Filmler Konu Anlatımı | |
6) | Marvel Cinematic Universe Kampsamında Üretilen Dizi ve Filmler Konu Anlatımı | |
7) | DC Comics Entended Universe Kapsamında Üretilen Dizi ve Filmler Konu Anlatımı Sunum Yapısının Açıklanması ve İçerik Oluşturma | |
8) | Sunumlar Geri Bildirimler | |
9) | Sunumlar Geri Bildirimler | |
10) | Disney+ ve HBO Max Dijital Platformlarının Yayın ve İçerik Stratejileri Konu Anlatımı | |
11) | Sinemanın Dijital İmkanları Konu Anlatımı | |
12) | Ana Akım Sinema. Konu Anlatımı | |
13) | Projenin Tasarlanması Konu Anlatımı Proje Yapısının Açıklanması | |
14) | Projenin Teslimi & Son Kontroller Ve Dönemin Özeti Sunumlar Geri Bildirimler |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kaynakları 1. Liam Burke, Ian Gordon, Angela Ndalianis. (2020). The Superhero Symbol : Media, Culture, and Politics. 2. Chris Gavaler. (2018). Superhero Comics. 3. Barbara Brownie, Danny M Graydon (2016). The Superhero Costume : Identity and Disguise in Fact and Fiction 4. James N. Gilmore, Matthias Stork. (2014). Superhero Synergies : Comic Book Characters Go Digital. 5. Peter Coogan, Robin Rosenberg. (2013). What is a Superhero? Önerilen Kaynaklar: 1.James F. Iaccino, Cory Barker and Myc Wiatrowski. (2017). Arrow and superhero television : essays on themes and characters of the series. 2. Terrence R. Wandtke. (2007). The amazing transforming superhero! : essays on the revision of characters in comic books, film and television. 3. Robert G. Weiner. (2018). Jessica Jones, scarred superhero : essays on gender, trauma and addiction in the Netflix series. 4. Scott Jeffery. (2016). The Posthuman Body in Superhero Comics : Human, Superhuman, Transhuman, Post/Human. 5. Andrew R. Bahlmann. (2016). The Mythology of the Superhero. |
Diğer Kaynaklar: | Course Resources 1. Liam Burke, Ian Gordon, Angela Ndalianis. (2020). The Superhero Symbol : Media, Culture, and Politics. 2. Chris Gavaler. (2018). Superhero Comics. 3. Barbara Brownie, Danny M Graydon (2016). The Superhero Costume : Identity and Disguise in Fact and Fiction 4. James N. Gilmore, Matthias Stork. (2014). Superhero Synergies : Comic Book Characters Go Digital. 5. Peter Coogan, Robin Rosenberg. (2013). What is a Superhero? Recommended Readings: 1.James F. Iaccino, Cory Barker and Myc Wiatrowski. (2017). Arrow and superhero television : essays on themes and characters of the series. 2. Terrence R. Wandtke. (2007). The amazing transforming superhero! : essays on the revision of characters in comic books, film and television. 3. Robert G. Weiner. (2018). Jessica Jones, scarred superhero : essays on gender, trauma and addiction in the Netflix series. 4. Scott Jeffery. (2016). The Posthuman Body in Superhero Comics : Human, Superhuman, Transhuman, Post/Human. 5. Andrew R. Bahlmann. (2016). The Mythology of the Superhero |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 20 | 80 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |