Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel terimler |
Sunumlar, kitap bölümleri |
2) |
Nöroanatomi ve nöropatoloji |
Sunumlar, kitap bölümleri |
3) |
Nöroanatomi ve nöropatoloji |
Sunumlar, kitap bölümleri |
4) |
Nörojenik iletişim bozukluklarında etiyoloji |
Sunumlar, kitap bölümleri |
5) |
Nörojenik iletişim bozukluklarında etiyoloji |
Sunumlar, kitap bölümleri |
6) |
Afazi tanım, sınıflandırma ve tipler |
Sunumlar, kitap bölümleri |
7) |
Afazi tanım, sınıflandırma ve tipler |
Sunumlar, kitap bölümleri |
8) |
Ara Sınav |
Sunumlar, kitap bölümleri |
9) |
Afazide değerlendirme süreçleri |
Sunumlar, kitap bölümleri |
10) |
Afazide değerlendirme süreçleri |
Sunumlar, kitap bölümleri |
11) |
Afazide Müdahale Yaklaşımları |
Sunumlar, kitap bölümleri |
12) |
Afazide Müdahale Yaklaşımları |
Sunumlar, kitap bölümleri |
13) |
Afazide Müdahale Yaklaşımları |
Sunumlar, kitap bölümleri |
14) |
Dersin genel değerlendirmesi |
Sunumlar, kitap bölümleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyinde edinilen bilgi ve becerilere dayalı olarak, Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinleştirir ve uzmanlık düzeyinde kullanır. |
3 |
2) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimleri analiz eder ve farklı alanlardan gelen bilgilerle bütüncül bir bakış açısı geliştirir. |
3 |
3) |
Alanıyla ilgili bilgileri farklı disiplinlerden elde edilen verilerle sentezleyerek yorumlar ve bu yolla yeni bilgiler üretir. |
3 |
4) |
Alanında karşılaşılan karmaşık sorunları tanımlar, uygun araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. |
1 |
5) |
Mesleki uygulamalarda öngörülemeyen durumlara yönelik stratejiler geliştirir ve çözüm sürecine liderlik eder. |
2 |
6) |
Sahip olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve öğrenme sürecini yönlendirir. |
4 |
7) |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yürütür, sonuçlandırır ve bilimsel ilkelere uygun biçimde raporlaştırır. |
3 |
8) |
Dil ve konuşma bozukluklarının ayırıcı tanısını yapar, terapi planını oluşturur ve bu süreçleri disiplinler arası iş birliği içinde etkin bir şekilde yönetir. |
3 |
9) |
Alanıyla ilgili uygulamalarda bilgi toplama, analiz, uygulama ve yayma süreçlerinde etik, bilimsel, kültürel ve toplumsal sorumlulukları gözetir. |
2 |
10) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi akademik/klinik çalışmalarını; nicel ve nitel verilerle destekleyerek meslektaşlarına, danışanlarına, ailelerine ve diğer uzmanlara sözlü, yazılı ve görsel yollarla açık, anlaşılır ve sistematik biçimde aktarır. |
1 |