ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ANI4015 | Animasyon Belgesel | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler; bir tür olarak belgesel ve animasyon belgeseli biçimsel olarak kavrayarak animasyon belgeselin gerçekle kurduğu ilişki, belgesel sinemadaki temel kavramlar,bir tür olarak animasyon belgesel ve biçimleri hakkında temel bilgileri edinir ve bir proje geliştirirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Belgesel ve animasyon belgeseli biçimsel olarak kavrar. 2) Dünyada ve Türkiye'de belgesel sinemanın tarihini ve animasyon belgeselin önemini kavrar. 3) Belgeselin altı modunu öğrenir ve ayırt edebilir. 4) Belgeselin etiğini edinir. Bakan- bakılan, kameranın önü ve arkası, kadrajın içi ve dışı gibi ayrımların ve bu ayrımlar arasındaki tahakküm ilişkilerinin ayırdına varır. 5) Birbirine zıt türler gibi görünen animasyon ve belgesel arasındaki yaratıcı ilişkiyi keşfederek; kültürel hafıza, alternatif tarih yazımlarında animasyon belgeselin rolü ve önemini kavrar. 6) Kendi belgesel projesini tasarlamak için animasyon belgeselin kendine özgü dili ve biçimleriyle ilgili temel bilgilere sahip olur. |
Bu ders animasyon belgesel türüne dair temel teori, örnekler ve proje geliştirmeden oluşur. Öğrenciler, animasyon belgeselin tarihçesi, anlatı yapıları ve estetik yaklaşımlar üzerine çalışır; seçilen filmler üzerinden analizler yapar ve kendi kısa animasyon belgesel projelerini üretirler. Dersin öğretme yöntemleri: ders anlatımı, film analizleri, grup tartışmaları, proje tabanlı öğrenme, atölye çalışmaları, bireysel ve grup geri bildirim seansları. Öğretme Yöntemleri: Ders anlatımı, film analizleri, grup tartışmaları, proje tabanlı öğrenme, atölye çalışmaları, bireysel ve grup geri bildirim seansları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Animasyon Belgesel Nedir? | |
2) | Animasyon Belgeselin Dili | Bill Nichols- "How Can We Define Documentary Film?" Eitzen- "When is a Documentary?" Annabelle Honess Roe- "Animated Documentary" Bill Nichols- "What Gives Documentary Films a Voice of Their Own?" Paul Ward- "Animation and Documentary Represantation" İzleme: Nanook of the North, Stories We Tell |
3) | Geçmişten Günümüze Animasyon Belgeselin Tarihine Kısa Bir Bakış (Dünya) | İzleme: Persopolis, Beşir'le Valz |
4) | Geçmişten Günümüze Animasyon Belgeselin Tarihine Kısa Bir Bakış (Türkiye) | Can Candan- "Documentary Cinema in Turkey: A Brief Survey of the Past and the Present" İzleme: Hiçbir Karanlık Unutturamaz ve Bir Fincan Türk Kahvesi |
5) | Animasyon Belgesel ve Belgeselin Modları | Bill Nichols- "How Can We Describe the Observational, Participatory, Reflexive, and Performative Modes of Documentary Film?” |
6) | Animasyon Belgesel ve Etik | Bill Nichols- "Why Are Ethical Issues Central to Documentary Filmmaking?" |
7) | Animasyon Belgesel ve Gerçekle Kurduğu İlişki, Kurgu ve Kurgu-dışı Anlatılar, Sahte Belgesel ve Yaratıcı Belgesel | Trinh T. Minh Ha- "Documentary Is/Not a Name" |
8) | Fİnal Proje ara değerlendirmesi | |
9) | Yeni Belgeseller, Hafıza ve Tarih Yazımı (Tarihi Yeniden Yazmak) | Linda Williams- "Mirrors without Memories:Truth, History, and the New Documentary |
10) | Animasyon Belgeseller, Hafıza ve Alternatif Tarih Yazımları | Annabelle Honess Roe- "Animated Memories" |
11) | Deneysel Belgeseller, Deneysel Animasyon Belgeseller | İzleme: The Ties That Bind (Su Friedrich) |
12) | Deneme Filmler, Animasyon Deneme Filmler | Laura Rascaroli- "How the essay film thinks" |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları II |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Bill Nichols- Introduction to Documentary- 2001 2. Annabelle Honess Roe- Animated Documentary- 2013 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Dirk Eitzen- When is a Documentary? 2. Can Candan- Documentary Cinema in Turkey: A Brief Survey of the Past and the Present 3. Paul Ward- Animation and Documentary Represantation 4. Linda Williams- Mirrors without Memories:Truth, History, and the New Documentary 5. Trinh T. Minh Ha- Documentary Is/Not a Name 6. Laura Rascaroli- How the essay film thinks |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 4 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |