COP4242 Watsons – Fundamentals of E-CommerceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4242 Watsons - E-Ticaretin Temelleri Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin e-Ticaret İşletmeciliği konusunda kapsamlı bir anlayış kazanmalarını ve profesyonel iş dünyasında uygulanabilir pratik becerilerle donatılmalarını sağlamak için tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:
-E-Ticaret Temellerini Anladığınızı Göstermek
-E-Ticaret İş Modellerini Anladığınızı Göstermek
-E-Ticaret için Bir Strateji ve Plan Oluşturmak
-E-Ticaret Web Siteleri/UYGULAMALARI Oluşturmak ve Yönetmek
-Müşterileri çekmek için görünürlük, AI, AR ve kişiselleştirme araçlarının etkili kullanımını Anladığınızı Göstermek
-Dijital ve/veya Performans Pazarlama Stratejilerini Uygulamak
-E-Ticaret için Tedarik Zinciri ve Lojistik anlayışını Göstermek
-E-Ticarette farklı teslimat yöntemlerini anlamak ve hangi yöntemlerin farklı iş yapıları için uygun olabileceği konusunda net bir anlayış geliştirmek
-E-Ticaret Analitiğini ve Ölçümlerini Analiz Etmek
-Çok kanallı yönetim ile Saf Oyuncu yönetimi arasındaki farkı anlamak ve buna göre e-Ticaret stratejilerini Farklılaştırmak
-E-Ticarette başarılı olmak için gereken e-Ticaret ekibi yapıları ve yetenekleri hakkında bir anlayış oluşturmak
-Yasal ve Etik Hususları Anlamak

Dersin İçeriği

Öğrencilere, gerçek örnekler ve iş dünyasından konuk konuşmacıların desteğiyle, e-ticaret stratejisi ve iş planı oluşturma, metrikleri izleme, farklı e-ticaret modellerini anlama ve uçtan uca müşteri edinme yolculuğunun her adımında görevleri yerine getirme konusunda temel bilgiler sağlamak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) E-Ticarete Giriş • Ders Planı • E-Ticaretin Tanımı ve Evrimi • Tarihsel Gelişim ve Önemli Noktalar • E-Ticaret Modelleri: B2B, B2C, C2C, C2B
2) E-ticaret İş Modelleri * Çevrimiçi Perakendecilik * Pazar Yeri * Hızlı Ticaret * Sosyal Ticaret * Video Ticaret * Abonelik Tabanlı Ticaret
3) E-Ticaret Stratejisi ve Planlaması * Müşteri Yolculuğu ile Stratejiye Başlamak * E-Ticaret için SWOT Analizi * E-Ticarette Ne Satılır? * E-Ticaret İçin İş Planlaması
4) E-Ticaret Web Sitesi/UYGULAMA Geliştirme *İşletmeniz için bir web sitesi/UYGULAMA nasıl oluşturulur? *Kullanıcı Arayüzü (UI) ve Kullanıcı Deneyimi (UX) Tasarımı *Mobil Ticaret (M-Ticaret) Hususları
5) Web siteniz / UYGULAMANIZ ile müşterileri nasıl çekersiniz? * Görünürlük Yönetimi * E-Ticarette Yapay Zeka (AI), Artırılmış Gerçeklik (AR) * Kişiselleştirme araçları
6) E-Ticaret için Dijital ve Performans Pazarlaması *Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) *Sosyal Medya ve Etkileyici Pazarlama *Performans Pazarlaması
7) eTicarette Tedarik Zinciri ve Lojistik * Envanter Yönetimi *Sipariş Gerçekleştirme *Son Mil Teslimatı *Müşteri Hizmetleri
8) Vize Sınavı
9) E-Ticarette Farklı Teslimat Yöntemleri * Eve Teslimat * Hızlı Ticaret * Tıkla ve Topla
10) E-Ticaret Analizi ve Ölçümleri * Temel Performans Göstergeleri (KPI'ler) * KPI Takibi ve Raporlaması * K&Z ve Maliyet Yönetimi
11) Çok Kanallı Perakende Yönetimi * O+O Tanımı * Çok Kanallı Olmanın Artıları ve Eksileri * Çok Kanallı Perakendeci Olarak Strateji Oluşturma
12) E-Ticarette İnsan Kaynakları Yönetimi * Takım Çalışması * Takım Yapısı * E-Ticarette Gerekli Yetenekler
13) E-Ticarette Yasal ve Etik Sorunlar *Gizlilik ve Güvenlik Endişeleri *Düzenleyici Uyumluluk
14) Teknik Gezi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: All topics covered in the course will be shared with you as a presentation.
The following resources may also help you/Derste ele alınan tüm konular bir sunum olarak sizinle paylaşılacaktır. Aşağıdaki kaynaklar da size yardımcı olabilir..

Laudon and Laudon, 2024. ‘E-Commerce 2023: Business, Technology, Society,’ 17th edition Published by Pearson (January 12, 2023) © 2024
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 35 35
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek