İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4242 | Watsons - E-Ticaretin Temelleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin e-Ticaret İşletmeciliği konusunda kapsamlı bir anlayış kazanmalarını ve profesyonel iş dünyasında uygulanabilir pratik becerilerle donatılmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz: -E-Ticaret Temellerini Anladığınızı Göstermek -E-Ticaret İş Modellerini Anladığınızı Göstermek -E-Ticaret için Bir Strateji ve Plan Oluşturmak -E-Ticaret Web Siteleri/UYGULAMALARI Oluşturmak ve Yönetmek -Müşterileri çekmek için görünürlük, AI, AR ve kişiselleştirme araçlarının etkili kullanımını Anladığınızı Göstermek -Dijital ve/veya Performans Pazarlama Stratejilerini Uygulamak -E-Ticaret için Tedarik Zinciri ve Lojistik anlayışını Göstermek -E-Ticarette farklı teslimat yöntemlerini anlamak ve hangi yöntemlerin farklı iş yapıları için uygun olabileceği konusunda net bir anlayış geliştirmek -E-Ticaret Analitiğini ve Ölçümlerini Analiz Etmek -Çok kanallı yönetim ile Saf Oyuncu yönetimi arasındaki farkı anlamak ve buna göre e-Ticaret stratejilerini Farklılaştırmak -E-Ticarette başarılı olmak için gereken e-Ticaret ekibi yapıları ve yetenekleri hakkında bir anlayış oluşturmak -Yasal ve Etik Hususları Anlamak |
Öğrencilere, gerçek örnekler ve iş dünyasından konuk konuşmacıların desteğiyle, e-ticaret stratejisi ve iş planı oluşturma, metrikleri izleme, farklı e-ticaret modellerini anlama ve uçtan uca müşteri edinme yolculuğunun her adımında görevleri yerine getirme konusunda temel bilgiler sağlamak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | E-Ticarete Giriş • Ders Planı • E-Ticaretin Tanımı ve Evrimi • Tarihsel Gelişim ve Önemli Noktalar • E-Ticaret Modelleri: B2B, B2C, C2C, C2B | |
2) | E-ticaret İş Modelleri * Çevrimiçi Perakendecilik * Pazar Yeri * Hızlı Ticaret * Sosyal Ticaret * Video Ticaret * Abonelik Tabanlı Ticaret | |
3) | E-Ticaret Stratejisi ve Planlaması * Müşteri Yolculuğu ile Stratejiye Başlamak * E-Ticaret için SWOT Analizi * E-Ticarette Ne Satılır? * E-Ticaret İçin İş Planlaması | |
4) | E-Ticaret Web Sitesi/UYGULAMA Geliştirme *İşletmeniz için bir web sitesi/UYGULAMA nasıl oluşturulur? *Kullanıcı Arayüzü (UI) ve Kullanıcı Deneyimi (UX) Tasarımı *Mobil Ticaret (M-Ticaret) Hususları | |
5) | Web siteniz / UYGULAMANIZ ile müşterileri nasıl çekersiniz? * Görünürlük Yönetimi * E-Ticarette Yapay Zeka (AI), Artırılmış Gerçeklik (AR) * Kişiselleştirme araçları | |
6) | E-Ticaret için Dijital ve Performans Pazarlaması *Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) *Sosyal Medya ve Etkileyici Pazarlama *Performans Pazarlaması | |
7) | eTicarette Tedarik Zinciri ve Lojistik * Envanter Yönetimi *Sipariş Gerçekleştirme *Son Mil Teslimatı *Müşteri Hizmetleri | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | E-Ticarette Farklı Teslimat Yöntemleri * Eve Teslimat * Hızlı Ticaret * Tıkla ve Topla | |
10) | E-Ticaret Analizi ve Ölçümleri * Temel Performans Göstergeleri (KPI'ler) * KPI Takibi ve Raporlaması * K&Z ve Maliyet Yönetimi | |
11) | Çok Kanallı Perakende Yönetimi * O+O Tanımı * Çok Kanallı Olmanın Artıları ve Eksileri * Çok Kanallı Perakendeci Olarak Strateji Oluşturma | |
12) | E-Ticarette İnsan Kaynakları Yönetimi * Takım Çalışması * Takım Yapısı * E-Ticarette Gerekli Yetenekler | |
13) | E-Ticarette Yasal ve Etik Sorunlar *Gizlilik ve Güvenlik Endişeleri *Düzenleyici Uyumluluk | |
14) | Teknik Gezi |
Ders Notları / Kitaplar: | All topics covered in the course will be shared with you as a presentation. The following resources may also help you/Derste ele alınan tüm konular bir sunum olarak sizinle paylaşılacaktır. Aşağıdaki kaynaklar da size yardımcı olabilir.. Laudon and Laudon, 2024. ‘E-Commerce 2023: Business, Technology, Society,’ 17th edition Published by Pearson (January 12, 2023) © 2024 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 35 | 35 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 154 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |