COP4242 Watsons – Fundamentals of E-CommerceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4242 Watsons - E-Ticaretin Temelleri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin e-Ticaret İşletmeciliği konusunda kapsamlı bir anlayış kazanmalarını ve profesyonel iş dünyasında uygulanabilir pratik becerilerle donatılmalarını sağlamak için tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda şunları yapabileceksiniz:
-E-Ticaret Temellerini Anladığınızı Göstermek
-E-Ticaret İş Modellerini Anladığınızı Göstermek
-E-Ticaret için Bir Strateji ve Plan Oluşturmak
-E-Ticaret Web Siteleri/UYGULAMALARI Oluşturmak ve Yönetmek
-Müşterileri çekmek için görünürlük, AI, AR ve kişiselleştirme araçlarının etkili kullanımını Anladığınızı Göstermek
-Dijital ve/veya Performans Pazarlama Stratejilerini Uygulamak
-E-Ticaret için Tedarik Zinciri ve Lojistik anlayışını Göstermek
-E-Ticarette farklı teslimat yöntemlerini anlamak ve hangi yöntemlerin farklı iş yapıları için uygun olabileceği konusunda net bir anlayış geliştirmek
-E-Ticaret Analitiğini ve Ölçümlerini Analiz Etmek
-Çok kanallı yönetim ile Saf Oyuncu yönetimi arasındaki farkı anlamak ve buna göre e-Ticaret stratejilerini Farklılaştırmak
-E-Ticarette başarılı olmak için gereken e-Ticaret ekibi yapıları ve yetenekleri hakkında bir anlayış oluşturmak
-Yasal ve Etik Hususları Anlamak

Dersin İçeriği

Öğrencilere, gerçek örnekler ve iş dünyasından konuk konuşmacıların desteğiyle, e-ticaret stratejisi ve iş planı oluşturma, metrikleri izleme, farklı e-ticaret modellerini anlama ve uçtan uca müşteri edinme yolculuğunun her adımında görevleri yerine getirme konusunda temel bilgiler sağlamak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) E-Ticarete Giriş • Ders Planı • E-Ticaretin Tanımı ve Evrimi • Tarihsel Gelişim ve Önemli Noktalar • E-Ticaret Modelleri: B2B, B2C, C2C, C2B
2) E-ticaret İş Modelleri * Çevrimiçi Perakendecilik * Pazar Yeri * Hızlı Ticaret * Sosyal Ticaret * Video Ticaret * Abonelik Tabanlı Ticaret
3) E-Ticaret Stratejisi ve Planlaması * Müşteri Yolculuğu ile Stratejiye Başlamak * E-Ticaret için SWOT Analizi * E-Ticarette Ne Satılır? * E-Ticaret İçin İş Planlaması
4) E-Ticaret Web Sitesi/UYGULAMA Geliştirme *İşletmeniz için bir web sitesi/UYGULAMA nasıl oluşturulur? *Kullanıcı Arayüzü (UI) ve Kullanıcı Deneyimi (UX) Tasarımı *Mobil Ticaret (M-Ticaret) Hususları
5) Web siteniz / UYGULAMANIZ ile müşterileri nasıl çekersiniz? * Görünürlük Yönetimi * E-Ticarette Yapay Zeka (AI), Artırılmış Gerçeklik (AR) * Kişiselleştirme araçları
6) E-Ticaret için Dijital ve Performans Pazarlaması *Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) *Sosyal Medya ve Etkileyici Pazarlama *Performans Pazarlaması
7) eTicarette Tedarik Zinciri ve Lojistik * Envanter Yönetimi *Sipariş Gerçekleştirme *Son Mil Teslimatı *Müşteri Hizmetleri
8) Vize Sınavı
9) E-Ticarette Farklı Teslimat Yöntemleri * Eve Teslimat * Hızlı Ticaret * Tıkla ve Topla
10) E-Ticaret Analizi ve Ölçümleri * Temel Performans Göstergeleri (KPI'ler) * KPI Takibi ve Raporlaması * K&Z ve Maliyet Yönetimi
11) Çok Kanallı Perakende Yönetimi * O+O Tanımı * Çok Kanallı Olmanın Artıları ve Eksileri * Çok Kanallı Perakendeci Olarak Strateji Oluşturma
12) E-Ticarette İnsan Kaynakları Yönetimi * Takım Çalışması * Takım Yapısı * E-Ticarette Gerekli Yetenekler
13) E-Ticarette Yasal ve Etik Sorunlar *Gizlilik ve Güvenlik Endişeleri *Düzenleyici Uyumluluk
14) Teknik Gezi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: All topics covered in the course will be shared with you as a presentation.
The following resources may also help you/Derste ele alınan tüm konular bir sunum olarak sizinle paylaşılacaktır. Aşağıdaki kaynaklar da size yardımcı olabilir..

Laudon and Laudon, 2024. ‘E-Commerce 2023: Business, Technology, Society,’ 17th edition Published by Pearson (January 12, 2023) © 2024
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7.8 109.2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 151.2

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 4
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 3
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 3
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 1
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 2
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 2
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak 2
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 3
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek 4
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 5
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek 4
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 4
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak 1
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 2
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 2