COP4567 Benetton – Sales ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4567 Benetton – Satış Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, satış yönetiminin temel kavramlarını sağlamayı ve satış yönetimi sürecini anlamayı amaçlamaktadır. Ders hedefleri arasında stratejik satış sürecini, satış ve pazarlama arasındaki ilişkiyi, satış gücü yapısını, müşteri ilişkileri yönetimini (CRM), satış gücü etkinliğini artırmak için teknoloji kullanımlarını ve satış elemanlarını işe alma, seçme, eğitme, motive etme, tazmin etme ve elde tutma sorunlarını anlamak yer almaktadır. Öğrenciler, ders boyunca üzerinde çalışılan etkileşimli bir proje aracılığıyla tartışma konularını uygulamayı öğrenirler. Ders, öncelikle tartışmalar, vakalar ve tartışılan teorileri uygulamak için birden fazla fırsat içeren etkileşimli bir tartışmadır. Dersin kritik bir unsuru, bir satış yönetimi durumunu simüle eden bir grup projesidir. Dersin sonunda, katılımcılar pazarlama ve satışın nerede buluştuğunu ve satış hedeflerinin nasıl aşıldığını anlayabilmelidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin amaçları: ·
• Planlama ve personel alımı, yapısı ve değerlendirmesi dahil olmak üzere satış yönetiminin temelleri hakkında sağlam bir anlayış kazandırabilmek.
• Bir satış yöneticisinin bakış açısından profesyonel bir satış gücünün nasıl yönetileceği ve motive edilebileceğini anlayabilmek.

Dersin İçeriği

Satış Yönetimi dersi, satış süreçlerinin planlanması, uygulanması ve kontrolü konularını ele alır. Öğrenciler, etkili satış stratejileri geliştirmeyi ve müşteri ilişkilerini yönetmeyi öğrenirler. Ayrıca, satış ekiplerinin motivasyonu ve performans değerlendirmesi üzerine de odaklanılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Satış ve ilgili kavramların tanımı
2) Bireysel Satış - Genel stratejiler ve yaklaşımlar
3) Satış Yönetiminin Amacı, Önemi ve İşlevleri
4) Şirketler için satış yönetiminin önemi
5) Pazarlama Karmasında Satış ve Satış Yönetiminin Yeri
6) Stratejik Satış Yönetimi - B2B ve B2C Satışları
7) Rekabet Stratejileri - Porter 5 Güç Analizi
8) Karar alma anı FMOT, Önemli İş Sürücüleri
9) Satış Tahmini ve İşletme Sermayesi Üzerindeki Etkisi
10) Dağıtım Stratejisi, Pazar Penetrasyonu
11) Satış Gücü Eğitimi ve Motivasyonu
12) Öğrenci dönem sunumları
13) Öğrenci dönem sunumları
14) Öğrenci dönem sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Key notes, Case studies and - Sales Management, Robert Calvin, McGraw Hill - Selling: The Profession, David Lill, DM Bass.
Diğer Kaynaklar: Lecturer's Slides

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Proje 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek