Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders, satış yönetiminin temel kavramlarını sağlamayı ve satış yönetimi sürecini anlamayı amaçlamaktadır. Ders hedefleri arasında stratejik satış sürecini, satış ve pazarlama arasındaki ilişkiyi, satış gücü yapısını, müşteri ilişkileri yönetimini (CRM), satış gücü etkinliğini artırmak için teknoloji kullanımlarını ve satış elemanlarını işe alma, seçme, eğitme, motive etme, tazmin etme ve elde tutma sorunlarını anlamak yer almaktadır. Öğrenciler, ders boyunca üzerinde çalışılan etkileşimli bir proje aracılığıyla tartışma konularını uygulamayı öğrenirler. Ders, öncelikle tartışmalar, vakalar ve tartışılan teorileri uygulamak için birden fazla fırsat içeren etkileşimli bir tartışmadır. Dersin kritik bir unsuru, bir satış yönetimi durumunu simüle eden bir grup projesidir. Dersin sonunda, katılımcılar pazarlama ve satışın nerede buluştuğunu ve satış hedeflerinin nasıl aşıldığını anlayabilmelidir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Satış ve ilgili kavramların tanımı
|
|
2) |
Bireysel Satış - Genel stratejiler ve yaklaşımlar
|
|
3) |
Satış Yönetiminin Amacı, Önemi ve İşlevleri
|
|
4) |
Şirketler için satış yönetiminin önemi
|
|
5) |
Pazarlama Karmasında Satış ve Satış Yönetiminin Yeri |
|
6) |
Stratejik Satış Yönetimi - B2B ve B2C Satışları
|
|
7) |
Rekabet Stratejileri - Porter 5 Güç Analizi
|
|
8) |
Karar alma anı FMOT, Önemli İş Sürücüleri
|
|
9) |
Satış Tahmini ve İşletme Sermayesi Üzerindeki Etkisi
|
|
10) |
Dağıtım Stratejisi, Pazar Penetrasyonu
|
|
11) |
Satış Gücü Eğitimi ve Motivasyonu
|
|
12) |
Öğrenci dönem sunumları
|
|
13) |
Öğrenci dönem sunumları
|
|
14) |
Öğrenci dönem sunumları
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak |
|
4) |
Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak |
|
5) |
Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek |
|
6) |
Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek |
|
7) |
İş ortamında verimlilik oranını arttırmak |
|
8) |
Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek |
|
9) |
İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek |
|
10) |
Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak |
|
11) |
Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek |
|
12) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
|
13) |
Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak |
|
14) |
İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak |
|
15) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |
|