REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1379 | Sürdürülebilirlik ve İş Etiği | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ŞEBNEM KILIÇ |
Dersin Amacı: | BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 8, ülkelerin bu hedefi hayata geçirmek adına insana yaraşır iş modelleri ve politikaları geliştirmelerini teşvik eder. İnsana yaraşır iş, işletmelerin de işçiler için güvencesizliği azaltarak ekonomik büyümeyi, insana onuruna uygun çalışma ortamını ve kapsayıcı sanayileşmeyi sağlayan adımları atmalarını gerektirmektedir. Bu amaçlara erişmek için çalışma hayatında iş etiğine ilişkin hukuki düzenlemeler önemli bir araçtır. Bu ders ile Hukuk Fakültesi dışındaki öğrencilerin hem kendileri için önemli olabilecek çalışma hayatı düzenlemeleriyle hem de iş etiğinin önemli bir bileşenini oluşturan güncel tartışma alanlarıyla tanışması amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi alan öğrenciler; - 2030’a kadar gençler ve engelliler ve kadınların insana yakışır işlere erişimlerinin sağlanmasına dönük düzenlemeleri tespit eder. Bunlara ilişkin hukuki sonuçları analiz eder. - Eşit işe eşit ücret ilkesini ve Türkiye'deki uygulamasını değerlendirir. - Çocuk işçiliği ile mücadele politikalarını tartışır. Mevzuatın uluslararası standartlara uygunluğunu değerlendirir. - Çalışma hayatının güncel sorunları hakkında fikir edinerek gündemi tartışabilir. - Sosyal koruma temelli derslere ilişkin temel seviye bilgi edinir. |
Ders 13 hafta olarak planlanmış, Hukuk Fakültesi'nin diğer dersleri gibi vize haftasına ders konulmamıştır. Ders teorik olarak konuların işlenmesi yoluyla ilerleyecek olup her hafta gerektiği oranda pratik çalışmalara ve yargı kararlarına yer verilecektir. Dersin içeriği, teorik ders anlatımına ve karşılıklı tartışma ortamında yürütülen fikir alışverişine dayanmaktadır. Bu amaçla senkron olarak tasarlanmıştır. Diğer taraftan bu ders Hukuk Fakültesi dışındaki öğrencilere yöneliktir. Bu sebeple ve geniş katılımı sağlamak amacıyla online olarak planlanmıştır. 14 hafta sonunda bir final sınavı yapılacaktır. Vize-final dışında derse aktif katılım notlanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bağımlı ve bağımsız çalışma ayrımı ve işçi tanımı | |
2) | Çalışma hayatının temel kavramları: İşyeri - İşveren - İşletme | |
3) | Çalışma hayatında iş-yaşam dengesi | |
4) | Çalışma hayatında kadınlar ve engelliler | |
5) | Çalışma hayatında çocuklar | |
6) | İşyerinde mobbing | |
7) | Ayrımcılık yasakları ve eşitlik ilkesi | |
8) | İş sözleşmesinin sona ermesine ilişkin ilkeler - I | |
9) | İş sözleşmesinin sona ermesine ilişkin ilkeler - II | |
10) | İş güvencesi sistemi ve temel prensipleri | |
11) | Güncel tartışmalar: Sanal kaytarma-Abseenteism-Preseenteism | |
12) | İş sağlığı ve güvenliği açısından işverenlerin/işletmelerin sorumluluğu | |
13) | Endüstri ilişkilerinde temel ilkeler ve sendikal özgürlükler | |
14) | Sosyal Güvenlik Hukuku'nun temel ilkeleri ve kamusal karakteri |
Ders Notları / Kitaplar: | Sisteme yüklenen makale ve yargı kararları |
Diğer Kaynaklar: | Ömer Ekmekçi/Esra Yiğit, Bireysel İş Hukuku, İstanbul 2023 Yusuf Alper, Sosyal Sigortalar Hukuku, Bursa 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 1 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 3 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 3 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 2 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 3 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 2 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 1 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 2 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 3 |