GEP0640 Towards Zero Hunger (SDG 2)Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0640 Sıfır Açlığa Doğru (SDG 2) Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MÜGE KESİCİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere gıdanın üretilmesinden itibaren, gıda israfı, tarımsal üretim sistemleri, gıda güvenliği yoksulluk gibi temel kavramları aktararak Avrupa Yeşil Mutabakatı kapsamında yeşil geçiş hakkında bilgi vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tarım tarihi hakkında bilgi edinir.
2. Gıda güvenliğinin dünya gelişimine katkısını kavrar.
3. Yoksulluk hakkında bilgi edinir.
4. Gıda hakkı konusunda örnekler öğrenir.
5. Tarım ve gıda güvenliği arasındaki ilişkiyi anlar.
6. Sürdürülebilir tarım hakkında bilgi sahibi olur.
7. Avrupa Yeşil Anlaşması, yeşil geçiş vb. konuları öğrenir.
8. Küresel iklim değişikliğinin gıda güvenliği üzerindeki etkisi konusunda öngörü sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatlerinde MSTeams'de dersi takip etmeleri beklenmektedir.
Soruları olan öğrenciler ofis saatlerinde eğitmen ile online ya da yüz yüze görüşme yapabilirler.
Dersin öğretim yöntemi anlatım şeklindedir. Dönemin başında verilen proje ödevleri (vaka incelemesi şeklinde) dönemin son iki haftasında öğrencilerin bireysel olarak sözlü sunumu şeklinde yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve genel bilgilendirme yok
2) Tarımın kısa tarihi ve tarımsal devrimler yok
3) Tarladan Çatala (F2F) Stratejisi nedir? yok
4) Dünyada açlık ve yoksulluk yok
5) Tarımsal üretim sistemleri yok
6) Sürdürülebilir tarıma geçiş yok
7) Sıfır açlık paradigması yok
8) Ara sınav
9) Gıda güvenliği yok
10) Küresel iklim değişikliğinin tarıma etkisi yok
11) Sıfır açlığa ulaşabilmede teknolojinin etkisi yok
12) Avrupa yeşil mutabakatı yok
13) Öğrenci Ödev Sunumları yok
14) Öğrenci ödev sunumları yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017.
Scientific papers
Diğer Kaynaklar: FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017.
Scientific papers

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Sunum / Seminer 2 10 20
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 3
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 5
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 4
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 5
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 4