GEP0640 Towards Zero Hunger (SDG 2)Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0640 Sıfır Açlığa Doğru (SDG 2) Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MÜGE KESİCİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere gıdanın üretilmesinden itibaren, gıda israfı, tarımsal üretim sistemleri, gıda güvenliği yoksulluk gibi temel kavramları aktararak Avrupa Yeşil Mutabakatı kapsamında yeşil geçiş hakkında bilgi vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tarım tarihi hakkında bilgi edinir.
2. Gıda güvenliğinin dünya gelişimine katkısını kavrar.
3. Yoksulluk hakkında bilgi edinir.
4. Gıda hakkı konusunda örnekler öğrenir.
5. Tarım ve gıda güvenliği arasındaki ilişkiyi anlar.
6. Sürdürülebilir tarım hakkında bilgi sahibi olur.
7. Avrupa Yeşil Anlaşması, yeşil geçiş vb. konuları öğrenir.
8. Küresel iklim değişikliğinin gıda güvenliği üzerindeki etkisi konusunda öngörü sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatlerinde MSTeams'de dersi takip etmeleri beklenmektedir.
Soruları olan öğrenciler ofis saatlerinde eğitmen ile online ya da yüz yüze görüşme yapabilirler.
Dersin öğretim yöntemi anlatım şeklindedir. Dönemin başında verilen proje ödevleri (vaka incelemesi şeklinde) dönemin son iki haftasında öğrencilerin bireysel olarak sözlü sunumu şeklinde yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve genel bilgilendirme yok
2) Tarımın kısa tarihi ve tarımsal devrimler yok
3) Tarladan Çatala (F2F) Stratejisi nedir? yok
4) Dünyada açlık ve yoksulluk yok
5) Tarımsal üretim sistemleri yok
6) Sürdürülebilir tarıma geçiş yok
7) Sıfır açlık paradigması yok
8) Ara sınav
9) Gıda güvenliği yok
10) Küresel iklim değişikliğinin tarıma etkisi yok
11) Sıfır açlığa ulaşabilmede teknolojinin etkisi yok
12) Avrupa yeşil mutabakatı yok
13) Öğrenci Ödev Sunumları yok
14) Öğrenci ödev sunumları yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017.
Scientific papers
Diğer Kaynaklar: FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017.
Scientific papers

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Sunum / Seminer 2 10 20
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.