İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0640 | Sıfır Açlığa Doğru (SDG 2) | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MÜGE KESİCİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere gıdanın üretilmesinden itibaren, gıda israfı, tarımsal üretim sistemleri, gıda güvenliği yoksulluk gibi temel kavramları aktararak Avrupa Yeşil Mutabakatı kapsamında yeşil geçiş hakkında bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Tarım tarihi hakkında bilgi edinir. 2. Gıda güvenliğinin dünya gelişimine katkısını kavrar. 3. Yoksulluk hakkında bilgi edinir. 4. Gıda hakkı konusunda örnekler öğrenir. 5. Tarım ve gıda güvenliği arasındaki ilişkiyi anlar. 6. Sürdürülebilir tarım hakkında bilgi sahibi olur. 7. Avrupa Yeşil Anlaşması, yeşil geçiş vb. konuları öğrenir. 8. Küresel iklim değişikliğinin gıda güvenliği üzerindeki etkisi konusunda öngörü sahibi olmak. |
Dersten sorumlu olan öğrencilerin ders saatlerinde MSTeams'de dersi takip etmeleri beklenmektedir. Soruları olan öğrenciler ofis saatlerinde eğitmen ile online ya da yüz yüze görüşme yapabilirler. Dersin öğretim yöntemi anlatım şeklindedir. Dönemin başında verilen proje ödevleri (vaka incelemesi şeklinde) dönemin son iki haftasında öğrencilerin bireysel olarak sözlü sunumu şeklinde yapılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı ve genel bilgilendirme | yok |
2) | Tarımın kısa tarihi ve tarımsal devrimler | yok |
3) | Tarladan Çatala (F2F) Stratejisi nedir? | yok |
4) | Dünyada açlık ve yoksulluk | yok |
5) | Tarımsal üretim sistemleri | yok |
6) | Sürdürülebilir tarıma geçiş | yok |
7) | Sıfır açlık paradigması | yok |
8) | Ara sınav | |
9) | Gıda güvenliği | yok |
10) | Küresel iklim değişikliğinin tarıma etkisi | yok |
11) | Sıfır açlığa ulaşabilmede teknolojinin etkisi | yok |
12) | Avrupa yeşil mutabakatı | yok |
13) | Öğrenci Ödev Sunumları | yok |
14) | Öğrenci ödev sunumları | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017. Scientific papers |
Diğer Kaynaklar: | FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017. Scientific papers |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | 3 |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 4 |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | 3 |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | 4 |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | 3 |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | 2 |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 3 |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek | 3 |