İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0638 | İletişim Yönetiminde Konular | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BURCU EKER AKGÖZ |
Dersin Amacı: | Bu ders, farklı uzmanlık alanlarında etkili iletişimin temel kavramlarını, teorik bakış açılarını ve temel becerilerini kapsamlı bir şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, bu uzmanlaşmış sektörlerdeki iletişimin benzerliklerini, ayırt edici özelliklerini ve gereksinimlerini öğreneceklerdir. Ders, öğrencilere uzmanlaşmış alanlarda iletişim yönetimi hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamayı, onlara farklı disiplinlerde ve çeşitli profesyonel ortamlarda başarılı olmak için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler, 1.İletişim sürecini açıklayabilir, 2.İletişim yönetiminin temel kavramlarını tanımlayabilir, 3.Kurum kültürünü, liderliği, örgütsel bağlılığı, iş tatminini, çalışan iletişimini, hikaye anlatımını ve bileşenlerini tanımlayabilir, 4.Farklı alanlardaki kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal vatandaşlık, çevresel vatandaşlık ve sürdürülebilirliği açıklayabilir, 5.Kriz iletişimi ve uygulamalarını açıklayabilir, 6.Sponsorluk ve uygulamalarını açıklayabilir, 7.Siyasal iletişim ve lobiciliği tanımlayabilir, 8.Sağlık iletişimi, diyalojik iletişim ve spor iletişimini açıklayabilir, 9.Etkinlik yönetimi ve uygulamalarını açıklayabilir, 10.Farklı sektörlerdeki iletişim yönetimini ayırt edebilir ve karşılaştırabilir. |
Bu derste öğrenciler iletişim yönetimini ve farklı alanlardaki iletişim çalışmalarını öğreneceklerdir. Ders, çeşitli uzmanlık alanlarında, etkili iletişim yönetimi için kritik önem taşıyan temel kavramlar, teorik bakış açıları ve temel beceriler üzerinedir. Bu ders, vaka çalışmaları ve grup tartışmaları ile desteklenen etkileşimli bir öğretim yöntemi ile yürütülecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, amacı ve dersin katkıları | |
2) | İletişim yönetimi kavramına genel bakış | |
3) | Kurum kültürü ve iletişim | |
4) | Liderlik, Örgütsel Bağlılık, İş tatmini, Çalışan iletişimi, | |
5) | Kurumsal sosyal sorumluluk | |
6) | Hikaye anlatımı | |
7) | Kriz iletişimi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Siyasal iletişim ve Lobicilik | |
10) | Etkinlik yönetimi | |
11) | Sponsorluk, Spor iletişimi | |
12) | Sağlık iletişimi, Diyalojik iletişim | |
13) | Kurumsal vatandaşlık, Çevresel vatandaşlık, Sürdürülebilirlik | |
14) | Ders değerlendirmesi ve tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Management & Organization. Williams, J. C., Sisk, H. L., & DuBrin, A. J. South-Western Pub.Co.,1985. Auditing Organizational Communication : A Handbook of Research, Theory and Practice / Edited by Owen Hargie and Dennis Tourish, 2009. Corporate Communication : A Guide to Theory and Practice / Joep Cornelissen, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |