Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kullanıcı arayüzü öğeleri, fizik sistemleri ve animasyon araçları gibi ciddi oyun geliştirmeyle ilgili temel Unity bileşenlerini tanımlama. Eğitim, sağlık ve öğretim alanlarındaki uygulamaları da dahil olmak üzere ciddi oyunların temel kavramlarını hatırlama.
2. Motivasyon, katılım ve öğrenme teorileri de dahil olmak üzere ciddi oyun tasarımının temel ilkelerini açıklayabilecektir. Oyun mekaniği, hikaye anlatımı ve kullanıcı deneyiminin ciddi oyunların etkinliğine nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilecektir. Amaçlarını, hedef kitlesini ve temel mekaniklerini tanımlayarak bir ciddi oyun konsepti geliştirebileceklerdir.
3. Gerçek dünyadaki zorluklarla uyumlu, ilgi çekici ve anlamlı etkileşimler yaratmak için oyun tasarımı tekniklerini uygulayabileceklerdir. Kullanıcı geri bildirimlerini toplamak ve oyun mekaniklerini buna göre iyileştirmek için oyun testi yöntemlerini kullanma.
4. Farklı ciddi oyun türlerini (örn. eğitim, sağlık, askeri eğitim) karşılaştırma ve etkinliklerini değerlendirme. Oyunlaştırmanın ciddi oyun tasarımındaki rolünü ve kullanıcı katılımı üzerindeki etkisini incelemek. Ciddi oyun geliştirmede erişilebilirlik, kapsayıcılık ve potansiyel önyargılar gibi etik hususları analiz edebilecektir.
5. Oyuncu davranışı, öğrenme çıktıları veya beceri gelişimi üzerindeki etkisini ölçerek ciddi bir oyunun etkinliğini değerlendirmek. Mevcut ciddi oyunları tasarımları, kullanıcı katılımı ve gerçek dünyaya uygulanabilirlikleri temelinde eleştirebileceklerdir.
6. İyi tanımlanmış hedefleri, mekanikleri ve etkileşim stratejilerini entegre ederek ciddi bir oyunun prototipini tasarlama. Ciddi oyunun amacını, mekaniğini, anlatısını ve beklenen sonuçlarını özetleyen bir oyun tasarım belgesi (GDD) geliştirmek. Araştırma, kullanıcı geri bildirimi ve sektördeki en iyi uygulamalara dayalı tasarım seçimlerini sunma ve gerekçelendirme. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
4 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
3 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
3 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
5 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
5 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
3 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
2 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
4 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
3 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
3 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
5 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |