COP4337 Comm.&Community Management in Soc. MediaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4337 Lagalugacılar-Sosyal Medyada İletişim ve Topluluk Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersin Amacı: Bu derste sosyal medyanın özellikleri dikkate alınarak markaların dijital varoluşları, mecraların yapısına göre etkili iletişim faaliyetlerinin oluşturulması ve hedeflenen çıktılar çerçevesinde toplulukların yönetimi sorgulanacak ve tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler

- Dijital marka olmanın ne anlama geldiğini kavrar.

- Sosyal medyada içerik üretiminin marka üzerindeki etkilerini iletişim stratejisi açısından düşünebilme becerisini kavrayabilecektir.

- Dijital dünyada markaları bekleyen fırsatlar ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.

- Sosyal medyada çeşitli mecralarda dijital marka iletişimi odaklı pazarlama fikirleri geliştirebilmesi

- Sosyal medya marka iletişimi ve topluluk yönetimi kavramlarına bütünsel bir bakış açısıyla bakabilme becerisi kazanabileceklerdir.

- Sosyal medyada marka iletişim stratejileri oluşturabilecektir.

Dersin İçeriği

Sosyal Medyada İletişim ve Topluluk Yönetimi eğitiminde aslında herkesin yaptığı bir işten bahsediyor olacağız. Her marka sosyal medyayı yönetir. Marka bünyesinde, ajansta, freelance ya da kendi inisiyatifiyle dijital mecralarda iletişim yapan herkes sosyal medyayı yönetir. Bu eğitim hepsine yöneliktir. Çünkü her marka dijitalde var olmak ister. Hatta buna mecburdu.

Var olmanın bir adım ötesine geçip nasıl iletişim kurulacağından bahsedeceğiz. Hangi marka için hangi mecra seçilmeli, doğru hedef kitleye ulaşmak için neler yapılmalı, doğru içerik nasıl üretilmeli, doğru olan mı yoksa sektöre göre değişen mi? Çok bilinen, kolay ve eğlenceli örneklerle değil, biraz sıkıcı, hatta belki de başarısız örneklerle tartışacağız.

Derste kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır:

Ders Anlatımı: Dijital iletişim stratejisi nasıl kurulur, doğru içerik nasıl üretilir, bir topluluğu büyütmek ve yönetmek için neler yapılmalı konuları incelencek ve bilgi aktarımı sağlanacak.

Tartışmalar: Bu derste sosyal medya yönetimine stratejik bir bakış açısıyla bakmaya çalışacağız ve ders bittiğinde bir markaya uygun sosyal medya iletişim stratejisi oluşturmayı hedefleyeceğiz. Bu süreci interaktif tartışmalar üzerinden yürüteceğiz.

Vaka Analizi: Öğrencilerin konuyu anlamalarını kolaylaştıracak gerçek vakalar incelenecek.

Öğrenci Sunumları: Derste öğrenciler grup halide çalışacak ve sunum yapacaklardır. Bu öğrenme yöntemi kollektif çalışmayı ve takım halinde hareket etme kabiliyetini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İzlenceye genel bakış ve derse giriş
2) Markaların dijital varlığı ne anlama geliyor? Markaların talepleri nelerdir?
3) Markalar Ne İstiyor? Dijital İletişimin Amacı Nedir? - Hedef Kitle ve Hedefleri Tanımlama
4) Yayılma nasıl olur? Dijital kanallara ve özelliklerine genel bir bakış
5) Kampanya oluşturmak! Metaverse / Yazılım / Donanım / İçerik Konuları
6) Brief / De-Brief. İyi içerik ve doğru içerik oluştururken nelere dikkat edilmelidir?
7) Ne Söylemeli? Markaların dijital varoluşlarını ve sosyal medyanın stratejik iletişim hedeflerindeki yerinin sorgulanması
8) Ara Sınav Haftası
9) Nasıl söylemeli? Dijital içerik planlama ve üretimi.
10) Neyi Ölçeceğiz? - Başarı Kriterleri? - Fayda Ölçümü? - Dijital Cevap
11) İçerik Yayılımı? Dijital İletişim Araçları Nelerdir?
12) Dijital Müşteri! Sosyal medya varlıkları ve sosyal medya kanalları / seçimi
13) Dijital İletişimde İnteraktivite
13) Dijital İletişimde İnteraktivite
14) Önceki haftaların genel bir değerlendirmesi ve final sınavına hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Case studies:

· https://buildfire.com/smes-winning-social-media-marketing-learn/ · https://smallbiztrends.com/2014/07/best-social-media-marketing-examples.html · https://ostmarketing.com/5-outstanding-social-media-marketing-case-studies/
· https://www.singlegrain.com/social-media/8-social-media-success-stories-to-inspire-you/ · https://digitalmarketinginstitute.com/blog/5-successful-social-media-campaigns-you-can-learn-from
· https://sproutsocial.com/insights/social-media-marketing-examples/
Diğer Kaynaklar: Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing, Simon Kingsnorth, Kogan Page (2016).

B2B Digital Marketing Strategy: How to Use New Frameworks and Models to Achieve Growth 1st Edition, Simon Hall, Kogan Page (2020).

Social Media Strategy: A Practical Guide to Social Media Marketing and Customer Engagement, Julie Atherton, Kogan Page (2019).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Uygulama 5 3 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 5 3 15
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.