FAE2009 Mangemnt Orgnization in Hlth InstitutionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLK VE ACİL YARDIM (İNGİLİZCE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FAE2009 Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon Güz
Bahar
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SELMA BAZ
Dersin Amacı:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Explain the terms of management and organization science.
2. Explains classical, neoclassical and modern management thought movements.
3. Knows management functions.
4. Knows new management techniques.
5. Knows and explains the elements that make up the organization.
6. Divides the organization according to various bases.
7. Can prepare organization chart.
8. Knows the new organization models and techniques.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetim biliminin doğuşu ve tarihsel gelişim süreci Yönetim Nedir? Yönetimin Kapsamı Nedir?
2) Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 1 Yönetim Biliminde Klasik Dönem Klasik Dönem Teorisi
3) Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 2 Yönetimde Neoklasik ve İnsan İlişkileri Dönemi Yönetimde Neoklasik Dönem Teorileri Yönetimde İnsan İlişkileri Yaklaşımı
4) Yönetim Bilimi Tarihçesi ve Teoriler 3 Yönetimde Modern Dönem ve Teorileri Yönetimde Postmodern Dönem ve Teorileri
5) Yönetim Süreçleri
6) Yönetici Stilleri
7) ARASINAV
8) Başarılı Bir Yöneticide Bulunan Özellikler ve Bunları Kazanma Yolları Doğuştan Gelen Özellikler Eğitim İle Kazanılan Özellikler Öğretim Yolu İle Kazanılan Özellikler Kişisel Özellikler
9) Sağlık Kurumları Yönetiminde İletişimin Önemi İletişim Nedir? İletişim Süreci ve Unsurları Nelerdir? Yönetimde İletişimin yeri, önemi ve uygulamaları
10) Sağlık Kurumları Yönetiminde Motivasyon ve Önemi Motivasyon Nedir? Motivasyon Teorileri Yönetimde Motivasyonun Önemi
11) Sağlık Kurumları Yönetiminde Çatışma ve Yönetimi Çatışma Nedir? Çatışma Türleri Çatışma Nedenleri o Çatışma Yönetimi
12) Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Yönetimi Sağlık Nedir? Sağlık Hizmeti Nedir? Sağlığın Geliştirilmesi Sağlık Hizmetleri Sağlık Kurumları Yönetimi
13) Öğrenci sunumları ve Tartışma
14) Öğrenci sunumları ve Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Seminer 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İlk ve acil yardım alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme. 1
2) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme 1
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme 3
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme 1
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme 4
6) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme 1
7) Alan terminolojisini etkin kullanabilme 1
8) Ambulansı acil çağrı ve hasta nakiller için hazırlama 1
9) Acil tıbbi bakım ve girişimleri gerçekleştirme 1
10) Ön tanı ve hastane öncesi acil tedavi için gereken mesleksel becerileri uygulama 1
11) Olay yerini değerlendirme becerisine ve bilgisine sahip olma 1