EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3564 | Python ile Programlama | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN ŞAHİN GÜNEŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN ŞAHİN GÜNEŞ |
Dersin Amacı: | Amaç, öğrencilere ekonomik, sosyal ve politika konularını analiz etmek için gereken verileri nasıl arayacaklarını, görselleştireceklerini ve analiz edeceklerini göstermektir. Kamuya açık verilere dayanan bir dizi deneysel proje uygulanarak öğrencilere çağdaş toplumlar için yüksek önem taşıyan konularda (eşitsizlik, sosyal refah, iklim değişikliği, halk sağlığı sorunları, vb.) gerçek dünya verileriyle uygulamalı deneyim kazanma fırsatı verilecektir. İşsizliğin maliyetini ölçmek, dünyadaki bankacılık sistemlerini veya yönetim uygulamalarını karşılaştırmak vb. gibi önemli konular, öğrencilerin kolayca erişebilecekleri verilerle ve ücretsiz olarak kullanılabilen programlama dili (Python) ile adım adım bir araştırma konusu halinde incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Veri derleme, veri işleme, veri temizleme süreçlerinin gerektirdiği yazılım ve istatistiksel becerileri edinecek, 2. Çeşitli veri setleri ve çeşitli programların nasıl harmanlanacağını öğrenebilecek, 3. Ekonomi, İşletme ve Finans alanlarında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırma, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek ve uygulayabilecek, 4. İleriye dönük tahminler yapmada istatistik araçlardan yararlanabilecek, 5. Teknik istatistiki analizler yapabilecek iyi bir istatistik bilgisi edinecektir. |
Dersin öğretim yöntemleri Ders Anlatımı, Teknoloji Destekli Öğrenme, Simülasyon, Bireysel Çalışma ve Problem Çözme şeklindedir. Temel programlama kavramları ile birlikte derste kullanılacak Python programlama dili tanıtılacaktır. Programlamaya giriş kavramları çerçevesinde veri temizleme, görselleştirme ve manipüle etme yöntemleri öğretilecektir. Temel felsefesi yaparak öğrenme olan bu derste öğrenciler, çağdaş toplumlar için önem taşıyan alanlarda (eşitsizlik, refah, kamu malları gibi) gerçek veriler ile ampirik uygulamalar yapmaya teşvik edilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Python'a Giriş | |
2) | Programlamanın Temelleri | |
3) | Programlamanın Temelleri | |
4) | Veri işleme, dosya işleme ve veri görselleştirme | |
5) | Fonksiyonlar | |
6) | Fonksiyonlar | |
7) | Fonksiyonlar | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Uygulama | |
10) | İstatistik ve ekonometri | |
11) | Uygulama | |
12) | Uygulama | |
13) | Web Veri Kazıma | |
14) | Ders tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Practical Programming An Introduction to Computer Science Using Python, Jennifer Campbell, Paul Gries, Jason Montojo, and Greg Wilson. An Introduction to Computer Science Using python: A computational Problem-Solving Focus, by Charles Dierbach. Allen B. Downey, "Think Python: How to Think Like a Computer Scientist", 2nd edition, Updated for Python 3, Shroff/O‘Reilly Publishers, 2016. |
Diğer Kaynaklar: | Python Programming: A Modern Approach, Vamsi Kurama, Pearson |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 1 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 4 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 4 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 5 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 4 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 5 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 4 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 5 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 1 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 5 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 3 |