COP3437 Mondalez - How brands growBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3437 Mondalez - Markalar Nasıl Büyür Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders, öğrencilerin pazarlama biliminin 1900'lerden bu yana nasıl değiştiğini, tüketicilerin nasıl değiştiğini ve pazarlama profesyonellerinin bu değişen pazarlama ortamında markalarını büyütmek için ne yapmaları gerektiğini hem teorik olarak hem de yerel ve uluslararası vaka çalışmaları aracılığıyla öğrenmelerini sağlamak için tasarlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
1. 1900'lerden bu yana pazarlamanın evrimini anlama ve organizasyonlardaki amacı ve rolüyle tanışma
2. Byron Sharp'ın teorisine dayalı olarak başarılı marka büyümesi için temel eylemleri ve kararları öğrenme ve marka genişlemesinde pazar penetrasyonunun önemini anlama.
3. Büyümeyi yönlendirmede işe alımın kritik rolünü anlama ve bir marka ile bir ürün arasındaki farkı açıklama.
4. Hedef kitleyi nasıl belirleyeceğinizi ve ayırt edici marka konumlandırmasının ve marka varlıklarının önemini nasıl içselleştireceğinizi öğrenme.
5. Medya planlamasının temellerini belirleme ve sosyal medyanın pazarlamayı nasıl dönüştürdüğünü tartışma.

Dersin İçeriği

Bu kurs, pazarlamanın 1900'lerden günümüze kadar nasıl evrildiğini ve bu süreçte tüketici davranışlarının nasıl değiştiğini derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, başarılı marka büyümesi için gerekli stratejileri öğrenirken, Byron Sharp'ın teorisinin temel ilkelerini keşfedecekler. Ayrıca, marka ve ürün arasındaki farkları anlayarak, markaların hedef kitlelerini etkili bir şekilde nasıl belirleyebileceklerini ve markalarının farklılaşmasını nasıl sağlayacaklarını öğrenecekler. Medya planlamasının temelleri ve sosyal medyanın pazarlama üzerindeki dönüşümcü etkileri de kursun önemli bir parçası olacak. Yerel ve uluslararası vaka incelemeleri ile teorik bilgilerin pratikle bütünleştirilmesi hedeflenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) 1900'lerden bu yana Pazarlamanın evrimi
3) Markalar Nasıl Büyür Teoriye Giriş
4) Marka mı Ürün mü? Penetrasyon ve Rolü Marka Konumlandırma
5) Farklı olmak Farklı varlıklar oluşturmak Ödev I
6) Zihinsel Erişilebilirlik Fiziksel Erişilebilirlik İlkeler
7) Hedef Kitlenin Belirlenmesi, Medya Planlamasının Temelleri Ödev II
8) Vize Sınavı
9) Sosyal Medya Pazarlamada Neleri Değiştirdi?
10) MDLZ Tesis Ziyareti
11) Vaka Çalışması Ödev III
12) MDLZ Genel Merkezi Ziyareti Vaka Çalışması
13) Marka oluşturmada, iletişimde, planlamada kültürün rolü
14) Yeni bir medya ortamında pazarlama stratejisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sharp, Byron (2013). How Brands Grow. Oxford University Press
Diğer Kaynaklar: Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Ödevler 3 7 21
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek