İŞLETME | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP3437 | Mondalez - Markalar Nasıl Büyür | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİF OKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders, öğrencilerin pazarlama biliminin 1900'lerden bu yana nasıl değiştiğini, tüketicilerin nasıl değiştiğini ve pazarlama profesyonellerinin bu değişen pazarlama ortamında markalarını büyütmek için ne yapmaları gerektiğini hem teorik olarak hem de yerel ve uluslararası vaka çalışmaları aracılığıyla öğrenmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler şunları yapabileceklerdir: 1. 1900'lerden bu yana pazarlamanın evrimini anlama ve organizasyonlardaki amacı ve rolüyle tanışma 2. Byron Sharp'ın teorisine dayalı olarak başarılı marka büyümesi için temel eylemleri ve kararları öğrenme ve marka genişlemesinde pazar penetrasyonunun önemini anlama. 3. Büyümeyi yönlendirmede işe alımın kritik rolünü anlama ve bir marka ile bir ürün arasındaki farkı açıklama. 4. Hedef kitleyi nasıl belirleyeceğinizi ve ayırt edici marka konumlandırmasının ve marka varlıklarının önemini nasıl içselleştireceğinizi öğrenme. 5. Medya planlamasının temellerini belirleme ve sosyal medyanın pazarlamayı nasıl dönüştürdüğünü tartışma. |
Bu kurs, pazarlamanın 1900'lerden günümüze kadar nasıl evrildiğini ve bu süreçte tüketici davranışlarının nasıl değiştiğini derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, başarılı marka büyümesi için gerekli stratejileri öğrenirken, Byron Sharp'ın teorisinin temel ilkelerini keşfedecekler. Ayrıca, marka ve ürün arasındaki farkları anlayarak, markaların hedef kitlelerini etkili bir şekilde nasıl belirleyebileceklerini ve markalarının farklılaşmasını nasıl sağlayacaklarını öğrenecekler. Medya planlamasının temelleri ve sosyal medyanın pazarlama üzerindeki dönüşümcü etkileri de kursun önemli bir parçası olacak. Yerel ve uluslararası vaka incelemeleri ile teorik bilgilerin pratikle bütünleştirilmesi hedeflenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | 1900'lerden bu yana Pazarlamanın evrimi | |
3) | Markalar Nasıl Büyür Teoriye Giriş | |
4) | Marka mı Ürün mü? Penetrasyon ve Rolü Marka Konumlandırma | |
5) | Farklı olmak Farklı varlıklar oluşturmak | Ödev I |
6) | Zihinsel Erişilebilirlik Fiziksel Erişilebilirlik İlkeler | |
7) | Hedef Kitlenin Belirlenmesi, Medya Planlamasının Temelleri | Ödev II |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Sosyal Medya Pazarlamada Neleri Değiştirdi? | |
10) | MDLZ Tesis Ziyareti | |
11) | Vaka Çalışması | Ödev III |
12) | MDLZ Genel Merkezi Ziyareti Vaka Çalışması | |
13) | Marka oluşturmada, iletişimde, planlamada kültürün rolü | |
14) | Yeni bir medya ortamında pazarlama stratejisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Sharp, Byron (2013). How Brands Grow. Oxford University Press |
Diğer Kaynaklar: | Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak | |
4) | Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | |
5) | Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek | |
6) | Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek | |
7) | İş ortamında verimlilik oranını arttırmak | |
8) | Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek | |
9) | İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek | |
10) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak | |
11) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | |
13) | Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak | |
14) | İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | |
15) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek |