GEP1634 Tarımın Geleceğini KeşfetmekBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1634 Tarımın Geleceğini Keşfetmek Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MÜGE KESİCİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere tarımın insanlık tarihi boyunca gelişim aşamalarını aktararak geleceğe yönelik bir projeksiyon sunmaktır. Bununla birlikte günümüz teknolojilerinin ve olası gelecek senaryolarının tarımı nasıl etkileyeceği ve yönlendireceği hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ders sonunda öğrenciler edindikleri bilgiler ile geleceğin tarımını hayal ederek tasarlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci tarım tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
Teknolojinin tarıma olan katkısını kavrar.
Tarım devrimlerini öğrenir.
Tarımdaki teknolojik örnekleri öğrenir.
Tarım ve teknoloji ilişkisini kavrar.
Genetiği değiştirilmiş organizmalar hakkında bilgi sahibi olur.
Tarımda yapay zeka, GPS ve drone teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur.
Tarımın geleceği hakkında ön görü sahibi olur.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrenciler tarımın gelişimsel tarihini öğrenip günümüz teknolojileri ile bu bilgileri harmanlayarak geleceğe dair öngörüde bulunacaktır. Bu kapsamda tarım tarihi, tarımsal devrimler, GD bitkiler, drone, yapay zeka ve GPS teknolojilerinin tarımda kullanımını öğrenecektir. Seralarda kullanılan teknolojilerin sunulacağı derste bitkilerin dilini anlamaya çalışacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve tanıtım yok
2) Tarım tarihi yok
3) Tarım devrimleri yok
4) Teknoloji ve Tarım ilişkisi yok
5) Gıda güvenliği ve GDO yok
6) Yeşil Biyoteknoloji yok
7) Tarımda Bilgi Teknolojileri yok
8) Ara sınav yok
9) Tarımda Yapay Zeka Teknolojileri yok
10) Tarımsal Üretimde Sera Teknolojileri yok
11) Konuşan Bitkiler yok
12) Tarımda GPS ve GIS Sistemleri yok
13) Öğrenci ödev sunumları yok
14) Öğrenci ödev sunumları yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ArtificiAl intelligence in Agriculture, CRC Press, 2022. Ed: Rajesh Singh
FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017.
Scientific papers
Diğer Kaynaklar: ArtificiAl intelligence in Agriculture, CRC Press, 2022. Ed: Rajesh Singh
FAO, The Future of Food and Agriculture: Trends and Challenges, 2017.
Bilimsel makaleler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 2 6 12
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.